عصر بازار

اقدام جامع مشترک بیمه گران جهانی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی

عصر اعتبار- شرکت بیمه "لویدز لندن" بزرگترین بیمه گر اتکایی جهان و دیگر بیمه گران بزرگ جهانی پس از آنکه سازمان قانونگذاری لندن با انتشار گزارشی نسبت به افزایش ریسک های جهانی هشدار داد، خواهان اقدام مشترکی برای مقابله با این پدیده شدند.

اقدام جامع مشترک بیمه گران جهانی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از لایو اینشورنس ریویو، شرکت های بیمه در سراسر جهان خواهان اقدامی مشترک برای مقابله با تغییرات آب و هوایی شدند.

    شرکت بیمه "لویدز لندن" بزرگترین بیمه گر اتکایی جهان و دیگر بیمه گران بزرگ جهانی پس از آنکه سازمان قانونگذاری لندن با انتشار گزارشی نسبت به افزایش ریسک های جهانی هشدار داد، خواهان اقدام مشترکی برای مقابله با این پدیده شدند.

    در نامه ای سرگشاده 15 مدیر اجرایی آمده است که ما از انتشار این گزارش استقبال می کنیم؛ این گزارش تاکیدی بر آن است که تغییرات آب و هوایی به صنعت بیمه آسیب های متعدد، مختلف و نامعینی وارد می کند.

    اکنون تاثیرات این تغییرات به دنبال افزایش بی ‌اندازه بلایای طبیعی به خوبی حس می‌ شود. تغییرات آب و هوایی در حال حاضر بیشترین اثر منفی را بر بخش کشاورزی در جهان می ‌گذارد. بلایای طبیعی در آسیا رو به افزایش است و در سال ????، ?? درصد از کاهش ??? میلیارد دلاری در آسیا در اثر بلایای طبیعی بوده است؛ این در حالی است که تنها یک چهارم این خسارت بیمه بوده است.

    تغییرات آب و هوایی اکنون به آزمون سختی برای بیمه تبدیل شده است؛ صنعت بزرگ جهانی که درآمدی 4.6 تریلیون دلاری دارد و هفت درصد از اقتصاد جهان را به خود اختصاص داده است. طبق این گزارش، این صنعت اکنون به طور میانگین سالانه 50 میلیارد دلار خسارت در این زمینه پرداخت می کند که شامل خسارت به اموال و ساختمان ها می شود.

    کارشناسان بیمه معتقدند که صنعت بیمه جهان برای ایجاد تغییرات سریع برای مقابله با این تغییرات آمادگی کامل را ندارد. آنان بر این باورند که شرکت های بیمه پس از وقوع بلایای طبیعی متعدد دیگر در برابر این گونه حوادث کور نیستند اما هنوز هم نمی توانند سازمان یافته عمل کنند.

    سازمان ملل متحد هفته گذشته هشدار داد که دولت ها باید برای کاهش گازهای گلخانه ای اقدام کنند؛ موضوعی که به شدت بر میزان تهدیدها می افزاید و همچنین تاکید کرد که صنعت بیمه نباید با موضوعات سیاسی گره بخورد.

    در این نامه همچنین از قانونگذاران محیط زیستی خواسته شده تا اجازه دهند صنعت بیمه با استفاده از تمامی پتانسیل های موجود به کمک محیط زیست بشتابد و آن را در برابر خطرات موجود حفظ کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی