عصر بازار

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی:

ساخت دستگاه ایرانی تولید کپسول دارویی از جلوه‌های خودکفایی در صنعت داروسازی است

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در مراسم افتتاح دستگاه تولید پوکه کپسول دارویی در شرکت ژلاتین کپسول ایران، وابسته به هلدینگ دارویی تأمین، گفت: ساخت دستگاه تولید کپسول دارویی از جلوه‌های خودکفایی در صنعت داروسازی است.

ساخت دستگاه ایرانی تولید کپسول دارویی از جلوه‌های خودکفایی در صنعت داروسازی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» ، دکتر سیدتقی نوربخش، اظهار داشت: کشور ما در سالهای اخیر در یک نبرد تمام عیار اقتصادی قرار گرفته و برهمین اساس در سال‌های اخیر امکان تهیه این دستگاه برای شرکت تولید کننده کپسول و ژلاتین ایران فراهم نبوده است.

    وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی در خط مقدم این نبرد تمام عیار اقتصادی قرار دارد، گفت: در این نبرد تمام عیار علاوه بر اقتصاد ملی، سلامت مردم نیز تحت فشار بوده و با کمال تأسف به صورت مستقیم و غیرمستقیم مردم تحت فشار بوده‌اند و حتی دریافت تجهیزات پزشکی نیز به صورت ناجوانمردانه تحت تأثیر بوده است.

    دکتر نوربخش ضمن ابراز خوشحالی از شروع به کار دستگاه ایرانی تولید کپسول دارویی اظهار داشت: این خط تولید یکی از ابعاد خودکفایی و اقتصاد مقاومتی است و راه اندازی این خط نقش بسزایی در صنعت دارویی کشور خواهد داشت. این صنعت در انحصار چند کشور محدود است و امروز شاهد انحصار شکنی در این صنعت هستیم.

    وی با بیان اینکه ژلاتین سازی و بهره گیری از آن در صنعت دارو از حوزه‌های تخصصی و بسیار مهم در صنایع دارویی است، گفت: یکی از ویژگی های ژلاتین تولیدی در این مجموعه توجه کامل به معیارهای شرعی و اسلامی است و ژلاتین خارجی به دلیل استفاده از مواد اولیه نامشخص جای تشکیک شرعی نیز وجود دارد.

    وی افزود: بر همین اساس می‌توانیم صادرات کپسول دارویی ژلاتینی ایرانی به کشورهای اسلامی را نیز مورد توجه قرار دهیم و زمینه مناسبی برای صادرات این محصول به کشورهای اسلامی وجود دارد.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ازمدیریت و کارکنان شرکت ژلاتین و کپسول ایران که برای تحقق این کار ارزشمند تلاش کردند، تشکر کرد و اظهار داشت: امیدواریم با تداوم روند رو به رشد و افزایش ظرفیت این مجموعه در آینده شاهد افتخار آفرینی بیشتر و صادرات محصولات این شرکت به بازارهای جهانی باشیم و البته در این رابطه آماده حمایت و همکاری برای افزایش ظرفیت تولید در این شرکت هستیم.

    مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی(شستا):

    ساخت دستگاه ایرانی تولید کپسول دارویی می‌تواند الگویی در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشد

    در این مراسم سیدمحمدرضا آیت‌اللهی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی(شستا) از زحمات و تلاش مدیریت و کارکنان شرکت ژلاتین کپسول ایران تشکر کرد و گفت: کار ویژه‌ای در اینجا انجام شده است که در توسعه صنعت داروی کشور موثر است و می‌تواند الگویی در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشد.

    وی با بیان اینکه این کار ارزشمند همراه با ایستادگی بر سر استقلال کشور انجام شده است، گفت: استقلال یکی از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی ایران است و یکی از جلوه‌های استقلال این است که بتوانیم نیازهای کشور را با دست پرتوان خود برآورده کنیم و قدمی که امروز برداشته شد در این راستا بوده است که علاوه بر تأمین نیازهای کشور شرایط برای صادرات این محصول نیز فراهم شده است.

     

    مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین:

    دستگاه ایرانی تولید کپسول دارویی به خودکفایی در تولید دارو کمک می‌کند

    دکتر محمدرضا شانه ساز، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین نیز در این مراسم گفت: ساخت دستگاه ایرانی تولید کپسول دارویی کاری بزرگ و ارزشمند است که به خودکفایی کشور در تولید دارو کمک می‌کند.

    وی افزود: این دستگاه طی چند ماه اخیر مشغول به کار بوده و ساخت این دستگاه در شرکت ژلاتین کپسول ایران گام بلندی در خودکفایی کشور در صنعت داروسازی محسوب می‌شود.

    مدیرعامل شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران:

    به جمع کشورهای صاحب تکنولوژی تولید دستگاه ساخت کپسول دارویی وارد شده‌ایم

    نصرالله امین قیداری، مدیرعامل شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران در این مراسم به تشریح مراحل ساخت این دستگاه پرداخت و گفت: در کشور ما حدود 4 میلیارد عدد ژلاتین کپسول دارویی مورد نیاز کارخانجات دارویی است و با راه اندازی خط تولید جدید این شرکت، ظرفیت تولید به حدود 5 میلیارد می‌رسد و شرایط برای صادرات این محصول فراهم می‌شود.

    وی با بیان اینکه تولید این محصول دارویی در انحصار تعداد اندکی شرکت چند ملیتی است، گفت: این شرکت‌ها دستگاه‌های مورد نیاز خود را نیز به صورت انحصاری تولید می‌کنند و در اختیار سایر رقبا قرار نمی‌دهند.

    قیداری افزود: تنها یک شرکت در کشور کانادا این نوع دستگاه‌ها را صادر می‌کند که طی سال‌های اخیر به دلایل سیاسی و به بهانه تحریم از صدور آن به ایران خودداری کردند و بر همین اساس از سال 89 تصمیم گرفتیم که این انحصار را بشکنیم و مسیر تولید دستگاه در داخل کشور را آغاز کردیم و امروز با خوشحالی و افتخار می‌توانیم اعلام کنیم که به جمع کشورهای صاحب این تکنولوژی وارد شده‌ایم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی