عصر بازار

تحلیل دکتر صادق از وضعیت صنعت بیمه بعد از اجرای برجام

عصر اعتبار- نایب رییس هیات مدیره و مدیر عامل بیمه دانا گفت: اعمال تحریم های آمریکا و اروپا بر صنعت بیمه باعث شد کالاها با قیمت بالا به دست مصرف کننده برسد و به نوعی هم تولید کننده و هم مصرف کننده هزینه بالایی را پرداخت کنند.

تحلیل دکتر صادق از وضعیت صنعت بیمه بعد از اجرای برجام
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، دکتر  بیژن صادق در گفت وگو با هفته نامه تایم آمریکا با اشاره به برداشته شدن تحریم های اعمال شده بر صنعت بیمه ایران گفت: با لغو این تحریم ها ، شرکتهای بیمه ای که با ایران در گذشته کار می کردند، دوباره به بازار بر می گردند و بدین ترتیب به اقتصاد کشور کمک می شود.

    وی در ادامه تصریح کرد، در زمان اعمال تحریم ها صنعت بیمه از طریق خود بیمه گری اقدام به اتکایی می کرد که این امر ریسک سنگینی را متوجه شرکت های بیمه می کرد. به گفته وی برای پویایی اقتصاد ، بهترین گزینه، انتقال برخی از ریسکها به شرکتهای بیمه گر خارجی است تا در صورت وقوع یک خسارت سنگین شرکت ها متضرر نشوند و در معرض ورشکستگی قرار نگیرند.

      نایب رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل بیمه دانا ورود شرکتهای بیمه ای موفق به ایران را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با ورود شرکتهای بیمه خارجی به صنعت بیمه کشور در وهله اول بازار صنعت بیمه رقابتی خواهد شد و شرکتهای داخلی موظف می شوند خود را با ارائه محصولات جدید به روز کنند.

    وی در پاسخ به پرسش خبرنگار هفته نامه تایم در خصوص لغو تحریم های اقتصادی و نحوه ایفای تعهدات ایران با اروپا و آمریکا گفت: طی ماههای اخیر نتیجه مذاکرات 1+5 اثرات مثبتی را بر ایران و جهان داشته است و ایران در ایفای تعهدات خود مجدانه پیگیر است ، تا زمانی که طرف مقابل بر توافقات حاصله پایبند باشد، ایران نیز خود را پایبند به اجرای آن می داند.

    دکترصادق افزود: با توجه به نتیجه مثبت مذاکرات گروه 1+5 بارقه های امید به ایران و جهان برگشت و دو طرف با تغییر رویه ای که نسبت به مذاکرات داشتند در مسیری گام گذاشتند که هم به نفع ایران و هم به نفع آمریکا و اروپا خواهد بود.

    وی با تأکید بر شرایط اقتصادی و سیاسی ایران و نقش آن در منطقه خاورمیانه در حل مناقشات گفت: شرایط حاکم بر منطقه و خاورمیانه ظرفیت وضع موجود را نداشت و دو طرف با درک شرایط موجود از برخی منافع کوتاه مدت خود گذشتند و اهداف مهمتری را در پیش گرفتند که مسلما به نفع همگان خواهد بود .

    نایب رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل بیمه دانا در پایان خاطر نشان کرد: با توافق انجام شده فرصت تاریخی مهمی برای ایران و غرب به وجود آمده که اگر از این فرصت استفاده نشود ممکن است به چند دهه آینده موکول شود که شاید نتوان از آن استفاده کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو