عصر بازار

درخواست وزارت بهداشت برای تغییر نام و ترکیب "شورای عالی بیمه"

عصر اعتبار- قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار تغییر نام و ترکیب "شورای عالی بیمه" شد .

درخواست وزارت بهداشت برای تغییر نام و ترکیب "شورای عالی بیمه"
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر ایرج حریرچی  درباره رویکرد و نظر وزارت بهداشت در زمینه جایگاه بیمه‌ها، گفت: نظر ما منطبق با قانون است و قانون برنامه پنجم و سیاست‌های کلی نظام سلامت که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده به روشنی بیان کرده است که وضعیت باید چگونه باشد.

    بیمه‌های تکمیلی 7 درصد از هزینه‌های بهداشتی و درمانی را تشکیل می‌دهند

    وی افزود: در بسیاری از برداشت‌ها در زمینه مفهوم اصلی تجمیع، با وزارت رفاه اشتراک نظر داریم و تاکید می‌کنیم که این موضوع را به صورت قانونی پیگیری کنیم. البته درباره جایگاه بیمه‌ها باید بحث را به چند قسمت تقسیم کنیم. یکی درباره مفهوم "تجمیع" است. در حال حاضر ما چهار بیمه اصلی و 17 بیمه کوچک داریم که همه آنها در بیمه پایه هستند. همچنین بیمه‌های تکمیلی نیز که اکنون حدود هفت درصد از کل هزینه‌های بهداشتی و درمانی ما را تشکیل می‌دهند، اکثر خدمات خود را در زمره خدمات پوشش بیمه پایه انجام می‌دهند.

    حریرچی با بیان اینکه این شرایط، وضعیت نابه‌سامانی را ایجاد کرده و هزینه‌های غیر ضروری اداری را به وجود آورده است، اظهار کرد: همچنین این موضوع مفهوم خریدار واحد پرقدرتی را که بتواند کار سیاست‌گذاری را انجام دهد، دچار مشکل کرده است. پس یک قسمت بحث و مفهوم تجمیع است که پیگیر انجام آن هستیم و به ضرورت انجام آن شک نداریم.

    نام شورای عالی بیمه به شورای عالی بیمه سلامت تبدیل شود

    قائم مقام وزیر بهداشت تصریح کرد: مساله دوم اینکه طبق ماده 38 قانون برنامه پنجم، نام شورای عالی بیمه باید به "شورای عالی بیمه سلامت" تبدیل شده و ترکیب آن نیز تغییر کند. با توجه به اینکه تولیت نظام سلامت با وزارت بهداشت است ما تاکید داریم که بسته خدمات بیمه باید با محوریت وزارت بهداشت انجام شود. به عبارت دیگر هم منابع مالی نظام بیمه درمان باید با محوریت و نظارت وزارت بهداشت هزینه شود و هم بسته بیمه طبق 2 اصل مهم که در بند 7 و 9 سیاست‌های ابلاغی آمده، باید توسط وزارت بهداشت تامین شود. قاعدتا مجاری این کار نیز از طریق شورای عالی بیمه انجام می‌شود.

    حریرچی ادامه داد: ما مشخصا تاکید داریم که شورای عالی بیمه نیز باید منتقل شود، ترکیب آن طبق ماده 38 مشخص و نقش وزارت بهداشت افزایش یابد. حال درباره این موضوع که جایگاه بیمه‌ها کجا باشد، ارکانی در دولت و مجلس موافقند که بیمه‌ها کلا به وزارت بهداشت منتقل شوند و عده‌ای هم اعتقاد دارند که این کار انجام نشود که این موضوع هم مورد بحث است.وی درباره عدم پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها از سوی بیمه‌ها به این دلیل که مشکل در کسری بودجه دولت است، تاکید کرد: اگر دولت به دلیل قیمت نفت و تحریم‌ها مشکل دارد اما هر دستگاهی باید مسوولیت خود را داشته باشد. اگر همه چیز را به قیمت نفت و چنین موضوعاتی ربط دهیم، موضوع حل نمی‌شود. بالاخره در این نظام، منابع مالی درمان از طریق بیمه‌ها تامین می‌شود و آنها باید کار خود را انجام دهند. ما نیز باید ارائه خدمت کنیم.

    حریرچی افزود: از آنجایی که ما انتهای زنجیره درمان هستیم و مردم موقع بیماری و به صورت اورژانسی به ما مراجعه می‌کنند، نمی‌توانیم بگوییم چون قیمت نفت پایین است ما به شما ارائه خدمت نمی‌دهیم و چنین چیزی پذیرفته شده نیست.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو