عصر بازار

تعاونی‌ها به بازار سرمایه می‌روند

احتمال صدور مجوز بورس جدید

عصر اعتبار- رئیس اتاق تعاون ایران از تشکیل کارگروه ویژه بخش تعاون با سازمان بورس برای تدوین سازوکار ورود تعاونی‌ها به بازار سرمایه خبر داد.

احتمال صدور مجوز بورس جدید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، بهمن عبدالهی از آخرین اقدامات صورت گرفته به منظور هماهنگی برای ورود تعاونی ها به بازار سرمایه گشور خبر داد و گفت: کارگروه مشترکی از سازمان بورس و بخش تعاون مشغول بررسی و کار در این خصوص است.

    رئیس اتاق تعاون ایران اظهارداشت: پیرو هماهنگی ها و مذاکراتی که پیش از این با رئیس سازمان بورس انجام شده، تعاونی ها برای ورود به تابلوهای بورس و یا فرابورس آماده می شوند. انتظار می رود بزودی بتوانیم در این زمینه اطلاع رسانی های خوبی داشته باشیم.

    این مقام مسئول در بخش تعاون ادامه داد: تا قبل از پایان سال جاری، کارگروهی که متشکل از معاونین سازمان بورس و نمایندگان اتاق تعاون ایران است، نتایج بررسی ها و شیوه کار را مشخص و اعلام خواهند کرد. انتظار می رود امسال ورود بخش تعاون را به بازار سرمایه کشور داشته باشیم.

    پرونده ورود بخش تعاون به بازار سرمایه که از تاکیدات ویژه اصل 44 قانون اساسی در دولت گذشته به منظور افزایش سهم تعاون در اقتصاد ایران بود، از زمان دولت گذشته تاکنون تقریبا غیرفعال مانده بود و در سال های گذشته اختلافاتی بین مقامات دولتی و مسئولان بورس در زمینه ورود تعاونی ها به بازار سرمایه وجود داشت.

    البته تلاش های مسئولان دولت سابق در زمینه ورود تعاونی ها به بورس به جایی نرسید و می توان گفت این مسئولان بورسی بودند که موفق شدند اجازه ورود تعاونی ها به بازار سرمایه کشور را با وجود قانون اصل 44 ندهند.

    حال با تغییر دولت و همچنین جا بجایی مدیران بورسی، گفتگوهای جدیدی در بهار امسال به منظور فراهم شدن امکان ورود بخش تعاون به بازار سرمایه انجام شده که انتظار می رود طی ماه های آینده این پرونده قدیمی به یک سرانجام مشخصی برسد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.
     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی