عصر بازار

افزایش نرخ بیمه، داد ترک ها را درآورد

عصر اعتبار- از اول ژانویه سال ۲۰۱۴ میلادی شرکت های بیمه اجازه یافتند تا نرخ حق بیمه اتومبیل را شخصا تعیین کنند.

افزایش نرخ بیمه، داد ترک ها را درآورد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایشا اینشورنس ریویو، در حالی که شهروندان ترکیه برای انتخاب اعضای پارلمان جدید فردا به پای صندوق های رای می‌روند تا در جنجالی ترین انتخابات کشورشان شرکت کنند، افزایش نرخ حق بیمه نگرانی های فراوانی را برای شهروندان این کشور به وجود آورده است.

    رانندگان ترک و فدارسیون اتومبیل ترکیه (TSOF) آخرین گروه از تجار فعال در این کشور محسوب می شوند که از دولت آنکارا می خواهند مانع افزایش شدید حق بیمه اتومبیل اجباری در این کشور شود.

    "فیوزی آپایدین" رئیس این فدراسیون به روزنامه "تودی زمان" گفت: بر این باوریم که تعیین نرخ حق بیمه اتومبیل در بازار آزاد اشتباه است. دولت باید هم درباره نرخ ها و هم درباره ریسک های بیمه اجباری تصمیم بگیرد.

    او ادامه داد که شرکت های بیمه از ماه آوریل تاکنون هشت بار نرخ های خود را افزایش داده اند و رانندگان خطوط تجاری بیشترین آسیب را متحمل خواهند شد چرا که نرخ حق بیمه وسایل آنان بیشتر از رانندگان خصوصی و شخصی افزایش می یابد.

    او در ادامه افزود: حق بیمه سالانه بیمه اجباری مینی بوس ها از 1.300 لیر ترکیه (447 دلار) در سال 2014 میلادی به 11.810 لیر در سال جاری افزایش یافته است؛ حال فرقی نمی کند که راننده از بیمه خود استفاده کرده باشد یا خیر.

    رئیس انجمن رانندگان مینی بوس ها در آنکارا نیز در این باره گفت: رانندگان مینی بوس و تاکسی ها به دلیل افزایش نرخ حق بیمه فشار زیادی را تحمل می کنند و اگر آنان در طول یک سال تصادف کنند، حق بیمه آنان 5 هزار لیر افزایش می یابد.

    طبق این گزارش، از اول ژانویه سال 2014 میلادی شرکت های بیمه اجازه یافتند تا نرخ حق بیمه اتومبیل را شخصا تعیین کنند.

    ترکیه اکنون در شرایط خاصی به سر می برد و وضعیت اقتصادی این کشور به دلیل تنش های سیاسی ترکیه مناسب نیست. باانک مرکزی ترکیه اخیرا اعلام کرده است که در صورت ادامه روند کنونی نرخ تورم در ترکیه در سال آینده میلادی به شدت افزایش می یابد.

    انتخابات پارلمانی پیشین در 7 ژوئن برگزار شد و بر اساس شمارش آرای انتخابات حزب حاکم "عدالت و توسعه" با کسب حدود 41 درصد آرا در جایگاه نخست قرار گرفته است. اما اکثریت مطلق پارلمان را از دست داد و تنها راه تشکیل دولت، ائتلاف با سایر احزاب بود که حزب حاکم در تشکیل آن ناکام بود.

    شورای عالی انتخابات ترکیه اعلام کرد که درهای مراکز رای ‌گیری در روز یکشنبه (فردا) در ساعت 8 صبح به وقت محلی باز می ‌شود و رای‌گیری تا ساعت 17 عصر ادامه می ‌یابد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی