عصر بازار

حذف سقف حق بیمه درمان در کره جنوبی

عصر اعتبار- تحلیلگران بر این باورند این کاهش درآمد پس از آن روی داد که دولت کره جنوبی محدودیت شدیدی را در بخش بیمه درمان خصوصی اعمال کرد؛ روندی که از پنج سال پیش آغاز شد.

حذف سقف حق بیمه درمان در کره جنوبی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایشا اینشورنس ریویو، دولت کره جنوبی به دنبال آن است که با اجرای یک برنامه تدریجی سقف حق بیمه خصوصی درمان در این کشور را حذف کند.

    دولت سئول در نظر دارد تا سال 2018 به طور کامل سقف حق بیمه خصوصی درمان را حذف کند اما پیش از آن با افزایش 30 درصدی در سال 2016 و 35 درصدی در سال 2017 میلادی، مسیر رسیدن به این برنامه را تسهیل کند.

    طبق این گزارش، این برنامه بعد از گسترش نگرانی ها در خصوص افزایش قیمت ها بلافاصله پس از اجرای قانون اجرایی می شود. کارشناسان نگرانند که نرخ بیمه های خصوصی درمان در این کشور به شدت افزایش پیدا کنند و سئول نیز به دنبال کاهش این نگرانی هاست.

    از سوی دیگر دولت کره جنوبی به دنبال تسهیل عملیات های شرکت های بیمه است تا این صنعت از آشفتگی کنونی رهایی یابد. در حال حاضر شرکت های فعال در خطوط تجاری بیمه درمان به شدت با کاهش بودجه مواجه هستند و میزان پرتفوی آنان در سال گذشته حدود 138 درصد کاهش داشته است.

    تحلیلگران بر این باورند این کاهش درآمد پس از آن روی داد که دولت کره جنوبی محدودیت شدیدی را در بخش بیمه درمان خصوصی اعمال کرد؛ روندی که از پنج سال پیش آغاز شد.

    طبق گزارش های منتشر شده، مزایایی که در قالب امنیت اجتماعی در کره جنوبی به بیمه شدگان تعلق می‌ گیرد، شامل مستمری و بیمه سلامت ملی، بیمه کارمندی و بیمه جبران آسیب‌ های کارگری است. طرح‌های بیمه تامین اجتماعی از درآمد، سلامت و اشتغال افراد حمایت می‌ کند. اتباع خارجی که در کره جنوبی زندگی و کار می ‌کنند نیز می ‌توانند با ثبت نام در شرکت های بیمه ‌ای این کشور همانند سایر شهروندان از مزایای ارائه شده به شکل قانونی استفاده کنند.

    شهروندان بیمه شده موظفند سالانه حدود 158 دلار و ماهیانه حدود 13 دلار به عنوان حق بیمه پرداخت کنند. از سوی دیگر، کارفرمایان نیز باید سالانه مبلغ 245 هزار دلار و ماهیانه حدود 21 دلار در قالب حق بیمه بپردازند. در مقابل، شرکت ‌های بیمه سعی می ‌کنند با ارائه مزایای لازم از درصد شمار افراد بیکار کاسته و باعث ترغیب آن ‌ها به اشتغال شوند تا زمانی که فرد حرفه جدیدی بیابد، ثبات زندگی آن‌ه ا را تضمین کنند.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو