عصر بازار

پایان «ضیایی» در بیمه سامان

«ضرابیه»بالاخره مدیرعامل شد

عصر اعتبار- در حالی که پیش از این ایران و جهان از معرفی ضرابیه به بیمه مرکزی به عنوان مدیرعامل بیمه سامان خبر داده بود یک مقام آگاه به خبرنگارما گفت که صلاحیت وی به تائید بیمه مرکزی رسیده است و وی بالاخره مدیرعامل بیمه سامان شد.

«ضرابیه»بالاخره مدیرعامل شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایران و جهان ، بیمه سامان که از چندی پیش در پی جابه جایی در کرسی مدیریت عاملی است بالاخره موفق شد تائیدیه صلاحیت احمدرضا ضرابیه را به عنوان مدیرعامل دریافت کند . یک مقام آگاه در گفت و گو با ایران و جهان ضمن تائید این مسئله اعلام کرد که البته علی ضیایی اردکانی که تا پیش از این مدیرعامل این شرکت بود به عضویت هیات مدیره درآمده است .
    لازم به اشاره است که ریاست هیات مدیره این شرکت را نیز محمد ضرابیه به نمایندگی از شرکت توسعه سرمایه گذاری سامان ،که پدر احمدرضا است بر عهده دارد .در ترکیب هیات مدیره این شرکت نام احمد مجتهد به عنوان نایب رئیس هیئت مدیره و به نمایندگی از بانک سامان ،شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه با نمایندگی علی ارجمندی و شرکت توسعه سرمایه گذاری سامان با نمایندگی احمد رضا ضرابیه دیده می شود .
    اعضا علی البدل هیئت مدیره را شرکت سهامی خاص ایران و غرب با نمایندگی محمود عبداللهی نمین و شرکت خدماتی بازرگانی هزار کرمان با نمایندگی علی غضنفری مقدم تشکیل می دهند .
    شرکت بیمه سامان در تاریخ 28/بهمن/1383 به منظور ارائه خدمات بیمه های بازرگانی در رشته بیمه‌های اموال، مسئولیت و اشخاص با سرمایه 200 میلیارد ریالی منقسم به 200 میلیون سهم با ارزش اسمی یک هزار ریالی در سازمان ثبت شرکتها با شماره ثبت 241059 ثبت شد و در تاریخ 11/اسفند/1383 مجوز فعالیت خود را در رشته های زندگی ، غیر زندگی و بیمه های اتکایی از بیمه مرکزی دریافت نمود و به عنوان ششمین عضو گروه مالی سامان فعالیت خود را آغاز کرد.
    بانک سامان، شرکت سرمایه‌گذاری بانک سامان، شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه ، صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران و مؤسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد به همراه جمعی از اشخاص حقیقی و حقوقی با سوابق طولانی در صنایع مالی و تولیدی اعضای هیأت مؤسس شرکت بیمه سامان را تشکیل می‌دهند.
    بنیانگذاران و مدیران این شرکت سالهاست که از دست ‌اندرکاران با تجربه صنعت بیمه می‌باشند که با یک چنین متاع ارزشمندی قدم در این راه گذاشته‌اند و امروزه تجربه آنان در سایه بیمه سامان تبلور یافته است.

    سرمایه فعلی شرکت طی مصوبه مجمع عمومی فوق العاده مورخ آذر 1391، به مبلغ 400,000,000,000 ریال افزایش یافت. البته این شرکت در 28 همین ماه در خصوص افزایش سرمایه در مجمع تصمیمات جدیدی خواهد گرفت .
    در جدیدترین اطلاعات مالی این شرکت آمده است که بیمه سامان در بخش سرمایه گذاری ها در معاملات سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بازارهای بورس و فرابورس با 5 میلیارد و 429 میلیون تومان زیان و در تغییر ارزش سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بازارهای بورس و فرابورس با 4 میلیاردو 153 میلیون تومان زیان مواجه است . البته در نهایت درآمد حاصل از سرمایه گذاری های شرکت به یک میلیارد و 608 میلیون تومان می رسد که البته بخش قابل توجهی را سود سپرده های بانکی کوتاه مدت تشکیل می دهد .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی