عصر بازار

مدیر عامل شرکت بیمه میهن:

رکود اقتصادی، مطالبات شرکت ما را بالا برد

عصر اعتبار- کاهش ۱۸ درصدی حق بیمه تولیدی، رشد منفی ۳۴ درصدی تعداد بیمه نامه صادره در شش ماه نخست امسال مربوط به اصلاح توام با زحمت پرتفوی این شرکت بوده است.

رکود اقتصادی، مطالبات شرکت ما را بالا برد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، مدیر عامل شرکت بیمه میهن اعلام کرد که کاهش  18 درصدی حق بیمه تولیدی، رشد منفی  34 درصدی  تعداد بیمه نامه صادره و افت 22.1  درصدی  تعداد موارد خسارت در شش ماه نخست امسال  مربوط  به  اصلاح  توام با زحمت پرتفوی  این شرکت بوده است.

    "بیمه مرکزی جمهوری اسلامی در روزهای اخیر گزارشی را منتشر ساخته که بر اساس آن  عملکرد  شش شرکت بیمه ای در نیمسال نخست سالجاری منفی شده  که شرکت بیمه میهن نیز یکی ازاین شرکت ها  به شمار می رود.

    گزارش  بیمه مرکزی  بیان می دارد که میزان حق بیمه تولیدی  شرکت بیمه میهن، با یک میلیون و469 هزارو 760  میلیون ریال، ، 18.1 درصد رشد منفی داشته که طبق  این گزارش، تعداد بیمه نامه صادره و تعداد موارد خسارت این شرکت به ترتیب 34.2 و22.13 درصد رشد منفی داشته است.

    بر پایه این گزارش،سهم شرکت بیمه میهن از کل صنعت بیمه کشور به زیر یک درصد سقوط کرده و به رقم جالب 39 صدم درصد رسیده است.

    با این احوال، علی موسی رضا در گفتگو با نسیم افزوده که بر اساس  اصلاحاتی  که  در رئوس کاری این شرکت قرارگرفته ، باید به اندازه سال گذشته پرتفوی صادر کند.

    وی، اذعان داشته است که با افزایش سرمایه این شرکت از  80 به 180 میلیارد تومان تا پایان سالجاری توانگری  این شرکت افزایش خواهد یافت و درآن صورت  این شرکت می تواند بیمه نامه بیشتری صادر کند.

    موسی رضا، گفته که افزایش سرمایه شرکت بیمه میهن به 180 میلیارد تومان از محل آورده نقدی سهامداران  اجرایی خواهد شد و ادامه داد که  سهامداران برای  تحقق  این امر، اعلام آمادگی داشته  و منتظر تاییدیه بیمه مرکزی  هستند.

    به گفته مدیر عامل شرکت بیمه میهن، سهم بیمه نامه شخص ثالث با محاسبه بیمه بدنه در سبد پرتفوی این شرکت 55 درصد  بوده و افزودکه سهم بیمه نامه درمان هم در این سبد 21 درصد بوده است.

    وی،تاکید کرد که رکود حاکم بر اقتصاد کشور  بر افزایش مطالبات معوق  شرکت بیمه میهن تاثیرگذار بوده که در حدود سال گذشته بوده است  اما درعین حال گفت که در خاطر ندارد که رقم مطالبات معوق  این شرکت چه مقدار است.

    موسی رضا افزوده که سنگینی این رکود منهای بیمه نامه درمان و خودرو، بر صدور بیمه نامه های باربری، مهندسی و مسئولیت این شرکت تاثیر گذار بوده است.

    مدیرعامل شرکت بیمه میهن، تاکید کرد که در عین حال در یاد ندارد که  میزان کاهش فروش بیمه نامه های مربوطه به دلیل رکود اقتصاد چقدر است.

    وی،اظهارداشت که در نیمسال نخست سالجاری، سود هر سهم شرکت بیمه میهن، در سطح همان 20 درصد مورد نظر محقق شده است.

    موسی رضا با بیان اینکه شرکت بیمه میهن،درصدور بیمه نامه ، تخفیف عام ندارد،تصریح کرد که درعین حال، تخفیف گروهی  برای برخی  از مشتریان از جمله ایران خودرو وجود داشته است.

    او،پیشترهم در گفتگویی با نسیم،سال 93 را سالی سخت برای صنعت بیمه توصیف کرده و در توضیح آن گفته بود  که درحال حاضر، پرتفوهایی که متضمن سود مختصری باشند، مانند بیمه"باربری" ،"آتش سوزی" و "مهندسی" درصنعت بیمه بسیار اندک است و افزود: بیمه میهن به سود حداقلی قید شده در برنامه سال جاری خود دست خواهد یافت.
    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو