عصر بازار

می‌خواهند کار را متوقف کنند

بدهی‌ بیمه‌ها امروز تعیین تکلیف می‌شود

عصر اعتبار- وزیر بهداشت با رد برخی اظهارات در سازمان‌های بیمه‌گر مبنی بر افزایش هزینه‌های بیمه‌ها با اجرای طرح تحول سلامت، گفت: متاسفانه این افراد با بی‌انصافی جوسازی می‌کنند؛ هزینه‌ها نه تنها افزایش نیافته بلکه کاهش هم داشته است.

بدهی‌ بیمه‌ها امروز تعیین تکلیف می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر سید حسن هاشمی شب گذشته در جلسه هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ضمن بیان این مطلب یادآور شد: اعتبارات لازم برای اجرای طرح تحول سلامت توسط گروه اقتصادی رییس جمهور و نیز در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بررسی شده است و خود سازمان‌های بیمه، اصل طرح را تایید کردند.

    وی افزود: موضوع اعتبارات طرح تحول سلامت به شورای عالی بیمه نیز که در این شورا وزارت بهداشت تنها یک حق رای دارد و 11 رای دیگر متعلق به آنهاست، آورده شد و سپس این موضوع در هیات وزیران مطرح و در حضور رییس جمهور مقرر شد 1100 میلیارد تومان از اعتبارات برای اجرای طرح تحول سلامت تخصیص یابد.

    هاشمی افزود: اما متاسفانه از اول سال تا کنون که هشت ماه از سال می گذرد، سازمان تامین اجتماعی با وجود کسر حق بیمه و دریافت از بیمه گذار، تنها 5 درصد از مطالبات را پرداخت کرده است و این نشان می دهد که آنها قصد دارند طرح تحول سلامت را متوقف کنند و البته و به امید خدا نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

    رفتار بیمه‌ها غیراخلاقی است

    وزیر بهداشت رفتار بیمه‌ها در عدم پرداخت مطالبات را غیراخلاقی عنوان کرد و گفت: ادعای آنها در افزایش هزینه‌هایشان درست نیست و ما ثابت می‌کنیم که هزینه‌ها نسبت به آنچه که در روز اول اجرای طرح پیش بینی شده بود نه تنها افزایش نیافته، بلکه کاهش هم داشته است و شورای عالی بیمه و سازمان مدیریت نیز بر این موضوع صحه گذاشته است. رفتار سازمان‌های بیمه‌گر دوستانه نیست و آنان شرکایی هستند که در میانه راه می‌خواهند کار را متوقف کنند.

    وزیر بهداشت گفت : به همین منظور بعد از ظهر امروز جلسه‌ای در دولت با حضور دکتر جهانگیری، معاون اول رییس جمهور و مسولین بیمه برگزار و تکلیف بدهی بیمه ها تعیین خواهد شد.

    عدم پرداخت به موقع مطالبات ، باعث بی‌انگیزگی پرسنل می‌شود

    هاشمی گفت: ظلم است پرستاری که از سیرجان برای خدمت به کهنوج آمده یا پزشکی از گلستان در این منطقه خدمت می‌کند، مطالباتش را به موقع دریافت نمی‌کند و دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تا کنون توانسته است مطالبات آنها را تا پایان خرداد پرداخت کند. باید حقوق پزشک، پرستار، کارگر و دیگر پرسنل تیم سلامت به موقع پرداخت شود؛ چرا که تاخیر در پرداخت‌ها موجب بی‌انگیزگی پرسنل می‌شود.

    هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: کار در مناطق محروم سخت‌تر است ولی حلاوت و شیرینی و لطف و صفا و اخلاص در آن بیشتر است.

    وزیر بهداشت با اشاره به گزارش رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، گفت: در دو سال گذشته اقدامات خوبی در این دانشگاه انجام شده و قدم های موثری برای استقلال این دانشگاه برداشته شده است، البته در موضوع دیر یا زود بودن مستقل شدن دانشگاه اختلاف نظر است، اما اصل استقلال برای این منطقه موثر و مفید بوده است.

    هاشمی با تاکید برا این که باید برای رشد دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تلاش کنیم، گفت: اگر از جهاتی به این منطقه کم توجهی شده است، حداقل در بحث آموزش عالی ، استقلال دانشگاه به عدالت نزدیک‌تر است.

    اخذ تصمیمات لازم برای ارتقای حوزه سلامت جیرفت

    وزیر بهداشت در ادامه به تصمیات اخذ شده در بازدیدهای خود از مراکز بهداشتی درمانی اشاره کرد و گفت: در مورد بیمارستان کهنوج مقرر شد یک میلیارد تومان بیشتر از آنچه که برای توسعه تختهای بیمارستانی در نظر گرفته شده، اختصاص یابد.

    هاشمی در خصوص بیمارستان رودان نیز اظهار داشت: 24 تخت بیمارستانی برای این شهرستان کم است و افزایش تخت‌های بیمارستانی در آن ضروری است. با در نظر گرفتن اعتبار ویژه می‌توان حداقل بخش زنان و زایمان را از بیمارستان تفکیک کرده و این بخش را ارتقاء دهند.

    وزیر بهداشت همچنین بر تسریع، تجهیز و بهره‌برداری از بیمارستان در حال احداث قلعه گنج نیز تاکید کرد و افزود: انجام یک کار تحقیقاتی درباره شیوع فشارخون و افزایش سنگ کلیه و بررسی آب‌های این منطقه ضروری است تا آسیبی به سلامت مردم وارد نشود.

    هاشمی همچنین ضروت تقویت بخش دیالیز در کهنوج و نیز در اولویت قرار گرفتن پرداخت به موقع پزشکان، پرستاران و نیروهای فوریت‌های پزشکی در جیرفت، تکمیل و تجهیز خوابگاه‌ها و نیز از حالت استیجاری درآمدن پایگاه‌ها و مراکز جامع خدمات سلامت را مورد تاکید قرار داد و گفت: منابع لازم برای ساخت این مراکز در اختیار است و ضروری است برای فراهم کردن زمین مناسب برای ساخت مراکز جامع خدمات سلامت اقدام شود.

    وزیر بهداشت در مورد درخواست‌های جابجایی و انتقال در حوزه آموزشی نیز گفت: ما در ستاد وزارت بهداشت حداقل در این دوره دخالتی در این امور نمی‌کنیم.

    هاشمی در مورد بومی گزینی نیز اظهار داشت: بهترین اقدام برای کاهش طرح‌های اجباری، بومی گزینی است.

    بنابر اعلام وب‌دا، وزیر بهداشت در توضیح بیشتر گفت: در حال حاضر یک پزشک بعد از پایان دوره پزشکی باید یک دوره طرح خدمت را بگذراند و سپس که وارد دوره تخصص می‌شود باید دو برابر تحصیل یعنی 4 تا 8 سال به طرح رود و در دوره فوق تخصص نیز ملزم به گذراندن خدمت دو برابر دوره تحصیل در مناطق محروم است و گذراندن طرح باعث دوری پزشکان از اعضای خانواده می‌شود.

    وی گفت : طرح بومی گزینی هزینه های درمانی را نیز کاهش می‌دهد؛ چرا که به اجبار نمی‌توان افراد را در مناطق محروم نگه داشت و امیدورایم بعد از هفت یا هشت سال آینده، شرایط در کل مناطق محروم تغییر کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو