عصر بازار

جزئیات ثبت‌نام بیمه سلامت پناهندگان افغانستانی و عراقی

عصر اعتبار- ثبت‌نام بیمه سلامت پناهندگان افغانستانی و عراقی از ۲۵ آبان در دفاتر پیشخوان دولت آغاز می‌شود.

جزئیات ثبت‌نام بیمه سلامت پناهندگان افغانستانی و عراقی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور  تمام پناهندگان (دارندگان کارت آمایش و یا هویت معتبر ) از روز دوشنبه بیست و پنجم آبان سال جاری می‌توانند به مدت دو ماه تا بیست‌وپنجم دی ماه جهت ثبت‌نام برای بیمه سلامت به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

    بنابر این گزارش ثبت نام برای هر کدام از اعضاء خانوار انفرادی و جداگانه انجام می‌شود و سرپرست خانواده می‌تواند با در دست داشتن مدارک خود و سایر اعضا، برای تمام اعضای خانواده ثبت‌نام کند.

    جهت اطلاعات بیشتر در این خصوص به لینک اطلاعیه‌ها در سایت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور مراجعه کنید ضمنا شماره تلفن گویای 1666 آماده پاسخگویی به سئوالات شما در این خصوص است.

    براساس اولین اطلاعیه صادر شده در این زمینه، تمام پناهندگان ( دارندگان کارت آمایش و یا هویت  معتبر) می توانند جهت ثبت نام در بیمه سلامت به دفاتر پیشخوان دولت (بیمه سلامت) مراجعه نمایند.

        ثبت نام انفرادی است و هر یک از اعضا خانواده بایستی تک تک ثبت نام کنند. (سرپرست می تواند برای کلیه اعضاء خانواده ثبت نام کند)

        چنانچه از بیماری های خاص هموفیلی، تالاسمی، دیالیز ، پیوند کلیه و ام اس رنج می‌برید دفتر چه ای به شما داده خواهد شد و فقط باید هزینه مربوط به چاپ دفترچه ( 10،000 ریال) را پرداخت نمایید و از پرداخت کلیه هزینه های مربوط به درمان بیماری خاص خود معاف می باشید.  سایر مراجعات طبق تعرفه های مربوطه محاسبه می شود.

        اگر قبلا بیمه درمانی داشتید همواره آسیب پذیر محسوب می شوید و می توانید مبلغ 243،000 ریال برای حق بیمه مدت 6 ماهه و 10،000 ریال برای چاپ  کارت بیمه پرداخت کنید و کارت بیمه خود را از نزدیکترین دفتر بیمه سلامت دریافت نمایید.

        سایر پناهندگان: اگر از دو گروه بالا نیستید مبلغ 972،000 ریال برای حق بیمه 6 ماهه و 10،000 ریال مربوط به کارت بیمه پرداخت کنید و کارت بیمه خود را از نزدیکترین پیشخوان دولت (بیمه سلامت)دریافت نمایید.

        دفاتر سلامت فهرستی از افراد با بیماری های خاص و افراد آسیب پذیر دارند، اگر نمی دانید جز کدام گروه هستید به دفاتر پیشخوان دولت (بیمه سلامت)مراجعه کنید.

         اگر بایستی گروهتان را تغییر دهید به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی منطقه خود مراجعه نمایید

        مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام:

        کارت آمایش و یا هویت معتبر یا معرفی نامه از سوی ادارۀ کل امور اتباع و مهاجرین خارجی

        رسید بانکی (پول نقد پذیرفته نمی شود) پرداخت مبلغ مورد نظر برای مدت 6 ماه

        یک قطعه عکس 4*3

        برای افرادی که از بیماری های خاص رنج می برند ارائه گواهی از جانب پزشک معرفی شده توسط بیمه سلامت ضروری می باشد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو