عصر بازار

طرح ساماندهی بیمه کارگران ساختمانی در خرمشهر اجرا شد

عصر اعتبار- بهرامی بیان کرد: هدف از اجرای این طرح، بهره‌مندی قشر کارگر از مزایای این نوع بیمه است و این طرح پس از اجرا در خرمشهر به‌صورت پایلوت، با رفع کاستی‌ها و مشکلات در سراسر استان اجرایی خواهد شد.

طرح ساماندهی بیمه کارگران ساختمانی در خرمشهر اجرا شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، غلامعباس بهرامی  از ساماندهی بیمه کارگران ساختمانی در خرمشهر خبر داد و اظهار کرد: این طرح در خرمشهر به مدت یک ماه به‌صورت پایلوت اجرایی می‌شود که طی اجرای این طرح، کارگران ساختمانی واجد شرایط پس از ثبت‌نام، تحت پوشش بیمه کارگران ساختمانی قرار خواهند گرفت.

    وی تصریح کرد: این بیمه، بیمه‌ای ارزان و موردحمایت دولت است که در گذشته به‌صورت سهمیه‌بندی شده به شهرستان‌ها اختصاص می‌یافت و با توجه به شرایط مطلوب این بیمه، افرادی به جز کارگران ساختمانی نیز به روش‌های مختلف از این سهمیه محدود استفاده می‌کردند.

    رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خرمشهر تأکید کرد: با اجرای این طرح، سعی شده که از تکرار این اتفاقات جلوگیری شود و این سهمیه به قشر هدف، اختصاص یابد و تنها کارگران ساختمانی از این فرصت بهره‌مند شوند.

    بهرامی با بیان اینکه کارگران متقاضی استفاده از این فرصت باید به سامانه خدمات رفاهی جمهوری اسلامی ایران به آدرس اینترنتی www.Samanehrefah.ir مراجعه کنند، افزود: بر اساس این طرح، تنها افرادی مشمول این بیمه می‌شوند که دارای برخی شرایط و فاقد برخی امتیازات باشند.

    وی به برشماری شرایط لازم برای مشمول بیمه کارگران ساختمانی شدن پرداخت و گفت: افراد متقاضی استفاده از سهمیه این بیمه باید دارای کارت مهارت فنی معتبر از سازمان فنی و حرفه‌ای کشور بوده و از سوی دیگر مالک وسایل نقلیه عمومی و همچنین کارت بهداشت و همچنین مشمول بیمه و بازنشستگی و همچنین مشمول قوانین و معیارهای نظام صنفی کشور یا صنوفی که قوانینی خاص دارند نیز نباشند.

    رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خرمشهر با تأکید بر اینکه ثبت‌نام در سامانه یک الزام و نخستین مرحله از دریافت بیمه کارگران ساختمانی است، افزود: پس از انجام ثبت‌نام، بررسی‌های لازم در مورد صلاحیت افراد انجام می‌شود و نتیجه به متقاضیان منعکس خواهد شد ولی امکان اعتراض به نتایج نیز در این طرح دیده‌شده است.

    بهرامی بیان کرد: هدف از اجرای این طرح، بهره‌مندی قشر کارگر از مزایای این نوع بیمه است و این طرح پس از اجرا در خرمشهر به‌صورت پایلوت، با رفع کاستی‌ها و مشکلات در سراسر استان اجرایی خواهد شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو