عصر بازار

معاون وزیر بهداشت خبر داد

۲تصمیم مهم دولت درباره بدهی بیمه‌ها

عصر اعتبار- معاون درمان وزارت بهداشت از اتخاذ دو تصمیم مهم در جلسه روز گذشته مسوولان وزارتخانه‌های بهداشت، رفاه و بیمه‌ها با معاون اول رییس جمهور، درباره مطالبات معوقه بیمارستان‌های وزارت بهداشت از سازمان‌های بیمه‌گر پایه خبر داد.

۲تصمیم مهم دولت درباره بدهی بیمه‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر محمد آقاجانی درباره جلسه روز گذشته که با حضور معاون اول رئیس جمهور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، رئیس کل بانک مرکزی، وزرای بهداشت و رفاه و مدیران عامل سازمان‌های بیمه‌گر پایه تشکیل شد، گفت: این جلسه درباره مطالبات معوقه بیمارستان‌های وزارت بهداشت از سازمان‌های بیمه‌گر پایه بود که این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و دو تصمیم گرفته شد.

    تصمیم اول اینکه بنا شد 1000میلیارد تومان از مطالبات بیمارستان‌ها که 4400 میلیارد تومان است، طی یک هفته توسط سازمان بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت به بیمارستان‌ها پرداخت شود.

    آقاجانی درباره تصمیم دوم گفت: تصمیم دوم درباره مکانیزم بانکی برای این پرداخت‌هاست. پیشنهاد وزارت بهداشت در این زمینه در جلسه تایید و بنا شد که از این به بعد پرداخت‌ها با استفاده از منابع و تسهیلات بانکی و با مکانیزم بانکی صورت گیرد؛ یعنی روابط مالی بین بیمارستان‌های وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه گر پایه از این طریق باشد. در این راستا بانک مرکزی از سوی معاون اول رئیس جمهور مامور شد که این طرح را مورد بررسی کارشناسی قرار داده و گزارش آن را ارائه دهد.

    وی افزود:‌ در این صورت هم مکانیزم پرداخت تغییر می‌کند و از مسیر سیستم بانکی خواهد بود و هم از منابع و تسهیلات بانکی به این منظور استفاده می‌شود.

    معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه نام این طرح، طرح عامل سوم است گفت: این طرح از سوی وزارت بهداشت پیشنهاد شد تا تمام پرداخت‌ها بین بیمه‌های پایه و بیمارستان‌های وزارت بهداشت اولا از طریق مکانیزم بانکی صورت گیرد و دوم اینکه با کمک منابع و تسهیلات بانکی انجام شود.

    آقاجانی تاکید کرد:‌ این جلسه درباره تجمیع بیمه‌ها نبوده و گزارش آن به هیئت دولت و رئیس جمهور داده شد تا در این مورد تصمیمات لازم اتخاذ شود. بنابراین این جلسه مربوط به مطالبات وزارت بهداشت از سازمان‌های بیمه‌گر پایه بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو