عصر بازار

وزیر وزش و جوانان:

نقدینگی کافی برای وام ازدواج نداریم

عصر اعتبار- وزیر ورزش و جوانان با انتقاد از حضور نیافتن نماینده صدا و سیما در جلسات ستاد ملی سامانه جوانان گفت:حضور نمایندگان رسانه ها در این جلسات و اطلاع رسانی از آن، برای غالب شدن گفتمان و نیازهای جوانان ضروری است.

نقدینگی کافی برای وام ازدواج نداریم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمود گودرزی روز دوشنبه در پنجاه و هشتمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان که با حضور نمایندگانی از هجده وزارت و نهاد مرتبط در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد با اشاره به این که در طی دو سال گذشته نمایندگان صدا و سیما در این جلسات حضور نمی یابند، گفت: به منظور گفتمان سازی در حوزه جوانان رسانه ها اهمیت زیادی دارند تا نهادهای مرتبط به حوزه جوانان را ملزم به مشارکت جدی کنند.
    وی در ادامه با اعلام اینکه در جلسات ستاد ملی ساماندهی امور جوانان نمایندگان از نهادهای مرتبط حضور دارند، گفت: در این جلسات دستگاه ها و نهادها را با وظایفشان با حوزه جوانان آشنا می کنیم و آنان را ملزم به پیگیری موضوعات مربوط می کنیم.
    گودرزی با تاکید بر اینکه وظیفه و مسئولیت وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان آشناسازی و پیگیری موضوع جوانان از سوی نهادهای مربوطه است گفت: اشتغال، ازدواج، هویت و مسائل اجتماعی از اهم موضوعاتی است که ما می توانیم با کمک رسانه ها، نهادها را ملزم به پیگیری آن کنیم.
    وی در خصوص جلسه امروز ستاد ملی ساماندی امور جوانان گفت: بر اساس توافق قرار است در هر جلسه یکی از استانداران کشور به تشریح عملکردش در حوزه استان بپردازد.
    وزیر ورزش و جوانان گفت: امروز استاندار سیستان و بلوچستان به تشریح عملکرد و برنامه هایشان در حوزه جوانان پرداخت.
    وی در خصوص طرح مجمع ملی خیرین کارآفرین که امروز در این جلسه به آن پرداخته شد، گفت: تا کنون خیرین در حوزه های مختلفی چون مدرسه سازی و طرح های عمرانی فعالیت های گسترده ای را در کشور داشته اند و امروز با توجه به نیاز کشور در حوزه اشتغال ضروری است آنان در این حوزه نیز ورود پیدا کنند.
    گودرزی در خصوص طرح ملی آتیه جوان نیز افزود: در جلسه امروز پیشنهادهایی درباره تدوین این طرح مطرح شد که بر اساس آن طی پیشنهادهای اولیه قرار است با ارائه کارت اعتباری بانکی به جوانان به تولید داخلی کمک و از سوی دیگر فعالیت های جوانان در حوزه های اقتصادی را بررسی کرد.
    مقام عالی وزارت ورزش و جوانان درباره لایحه ای که دولت به منظور تفکیک معاونت جوانان از وزارت ورزش تدوین کرده است گفت: هم اکنون کمیسیون اجتماعی دولت صلاح نمی بینید که این تفکیک به این زودی اتفاق بیافتد.
    وی در ادامه عمر کوتاه معاونت جوانان را دلیل این امر اعلام کرد و گفت: البته با حضور محمدرضا رستمی معاون ساماندهی امور جوانان و برگزاری مرتب جلسات ستاد ملی ساماندهی امور جوانان به نظر می رسد جوانان از حوزه پر زرق و برق ورزش تا حدودی خارج شدند.
    وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اعتباری بانکی در حجمی بالا به منظور وام خودرو در اختیار مردم قرار گرفته ولی وضعیت وام ازدواج جوانان مناسب نیست، گفت: البته طرح اعطای وام خودرو به منظور اشتغالزایی و رونق اقتصادی شکل گرفته است.
    گودرزی در این باره افزود: هم اکنون یک میلیون و 500 هزار زوج در صف وام ازدواج قرار دارند و برای اعطای این وام نیاز به نقدینگی در بانک ها وجود دارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی