عصر بازار

۱۲ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج در خراسان شمالی پرداخت شد

عصر اعتبار- مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات ازدواج به ۴۳۰ متقاضی در این استان پرداخت شده است.

۱۲ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج در خراسان شمالی پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی در روز چهارشنبه، مهرامین خوشقامت افزود: صندوق کارآفرینی امید اقدامات خود را در راستای حمایت از اشتغالزایی و پرداخت تسهیلات ازدواج انجام می دهد.
    وی با اشاره به اینکه سهم پرداختی صندوق کارآفرینی امید استان در بخش تسهیلات ازدواج یک هزار و 330 فقره وام است، اظهار داشت: کارمزد تسهیلات پرداختی از سوی صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی چهار درصد بوده و این تسهیلات در قالب قرض الحسنه پرداخت می شود.
    وی همچنین با اشاره به پرداخت 72 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به 412 نفر از ابتدای امسال تاکنون افزود: این تسهیلات در قالب خوداشتغالی، کارفرمایی، برند و پشتیبانی اعطا می شود.
    خوشقامت اظهار کرد: صندوق کارآفرینی امید استان از افراد صاحب ایده و فکر حمایت های لازم را در راستای اجرایی کردن ایده و توسعه اشتغال انجام می دهد.
    مدیرصندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی گفت: با توجه به بالا بودن نرخ بیکاری در استان ها یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید توسعه اشتغال و فضای کسب و کار است که این صندوق در استان نیز برنامه ها و اقدامات خود را در این راستا انجام می دهد.
    در استان طبق آمار تا مردادماه سالجاری 295 هزار و 40 نفر دختر و پسر 15 تا 29 سال در شرایط سن ازدواج قرار دارند.
    بررسی کارشناسان پزشکی و اجتماعی در ایران نشان می دهد بهترین سن برای ازدواج و زاد و ولد بین 20 تا 22 سال است که این میانگین در خراسان شمالی برای 80 درصد از ازدواج های سالجاری حدود 24 سال است.
    استان خراسان شمالی طبق برآورد حدود 900 هزار نفر جمعیت دارد که 52 درصد از نقاط شهری و مابقی در نقاط روستایی سکونت دارند و میانگین نرخ سن ازدواج در پسران شهری 26.8 سال و روستانشینان نیز 25.2 سال و در دختران شهری 23 سال و دختران روستانشین نیز 20.5 سال است.
    همچنین از چهار هزار و 268 ازدواج ثبتی در سالجاری دو هزار و 541 نفر شهری و 1472 نفر نیز روستانشین هستند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی