عصر بازار

شرکت های بیمه چقدر از حق بیمه دریافتی را خسارت می دهند؟

عصر اعتبار- ۹ شرکت بیمه بیشتر از نصف حق بیمه دریافتی، خسارت پرداخت کرده اند و سایر شرکت های هم تقریبا نیمی از آنچه دریافت کرده اند را خسارت داده اند.

شرکت های بیمه چقدر از حق بیمه دریافتی را خسارت می دهند؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، آمار عملکرد بازار بیمه در نیمه اول سال جاری  نشان می دهد در این مدت حدود 117 هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید تولید شده که 13 درصد بیشتر از سال گذشته است. سهم بخش غیردولتی از این مقدار حدود 55 درصد و 45 درصد دیگر به تنهایی توسط بیمه ایران به عنوان تنها شرکت بیمه دولتی تولید شده است.

    نکته مهم این است که پراکندگی تولید همچنان در میان شرکت های بیمه نامتوازن است و  تنها 8 شرکت‌ بیمه ایران، آسیا، البرز، دانا، پارسیان، معلم، کوثر و پاسارگاد هر یک دارای سهم بالاتر از سه درصد بوده اند و در مجموع با 82 درصد از حق بیمه تولیدی را به خود اختصاص داده اند.

    تعداد بیمه‌نامه‌های صادر شده در این مدت نیز با 6.2 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به حدود 22 میلیون فقره رسیده است.

    بیمه شخص ثالا همچنان بیشترین سهم را در بیمه نامه های تولیدی دارد و  حدود 33 درصد حق‌بیمه‌های تولیدی  را به به خود اختصاص داده است.

    بیمه درمان پس از بیمه شخص ثالث قراردارد و تقریبا یک سوم از حق بیمه تولیدی را در اختیار دارد.

    دو بیمه زندگی و بدنه خودرو نیز به ترتیب به 10.2 و 5.1 درصد از پورتفوی حق بیمه تولیدی بازار را در اختیار داشتند.

    شرکت‌های بیمه در نیمه نخست امسال حدود 58 هزارمیلیارد ریال خسارت به بیمه‌گذاران پرداخت کرده اند که  23 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

    این میزان خسارت پرداختی در قالب  حدود 12 میلیون مورد خسارت به بیمه‌گذاران پرداخت ‌شده که در مقایسه با سال قبل حدود 33 درصد بیشتر است.

    نسبت خسارت های پرداختی توسط بیمه های غیردولتی با سهمشان از بیمه نامه های صادرشده هم تناسب دارد؛  حدود 55 درصد از خسارت های بازار بیمه توسط بخش غیردولتی جبران شده است.

    حدود 39 درصد از خسارت‌های بازار بیمه در رشته بیمه شخص ثالث و حدود 35 درصد هم به بیمه درمان اختصاص داشته است.

    بیمه های بدنه اتومبیل و زندگی به ترتیب حدود 7 و 6.5 درصد از خسارتهای پرداختی بازار بیمه سهم داشته اند.

    طی این مدت، نسبت خسارت بازار بیمه معادل 50 درصد بود و در مقایسه با سال قبل 4 واحد افزایش نشان ‌داد.

    نسبت خسارت 9 شرکت بیمهمتقایل کیش، نوین، سینا، ملت، دانا، میهن، آسیا، پارسیان و البرز بالاتر از این میزان در بازار بیمه بوده است. سه رشته‌ بیمه اعتبار، بدنه اتومبیل، ثالث و مازاد و درمان  نسبت خسارتی بالاتر از بازار بیمه داشتند. نسبت خسارت رشته‌ های مسئولیت و حوادث راننده  بالاتر از این نسبت در سایر رشته های بیمه بوده اما پایین تر از نسبت خسارت بازار بیمه قرار دارند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی