عصر بازار

عضو هیات مدیره بیمه دانا تشریح کرد:

دلایل افت بازار سرمایه در ایران

عصر اعتبار- اقتصاد نفتی و باقی ماندن در موج دوم تکنولوژی از جمله دلایل افت بازار سرمایه ایران است .

دلایل افت بازار سرمایه در ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، سعید شیرزادی عضو هیات مدیره این شرکت و استاد دانشگاه تهران با بیان این مطلب در جمع مدیران ستادی و اجرایی بیمه دانا گفت : " اقتصاد نفتی، مهم ترین دلیل حرکت نکردن به سمت موج سوم و چهارم توسعه است ."

    وی با اشاره به ممنوعیت خلق پول از بانک مرکزی توسط دولت و استقراض از این بانک افزود : از مشکلات نقدینگی موجود در اقتصاد ایران طی شش ماه دوم سال جاری، عدم تامین مالی از خارج و دریافت نکردن پول بدون پشتوانه از بانک مرکزی می باشد .

    عضو هیات مدیره بیمه دانا، حذف یارانه انرژی را دلیل دیگر افت بازار سرمایه کشور توصیف کرد و گفت : اقتصاد ایران در حال عبور از اقتصاد نفت محور به سمت گاز محور است . برگزاری اجلاس سراسری گاز با حضور سران کشورها در تهران، نشانگر تبدیل ایران به قطب گازی دنیا می باشد .

    شیرزادی، کاهش نرخ سود بانکی و تعدیل نرخ ارز را کمک بزرگی به اقتصاد ایران دانست و گفت : برطرف شدن مشکلات رکود در حوزه های بورس، ملک، بیمه، بازار سرمایه و ....در گرو تحقق این مهم است که امیدواریم با بهره گیری از فرصت های اخیر در جهت رفع رکود و رونق بیشتر اقتصاد گام های موثری را برداریم .

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی