عصر بازار

لاریجانی تأکید کرد:

ضرورت حمایت بیشتر بیمه‌ها از بازنشستگان تأمین اجتماعی

عصر اعتبار- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بازنشستگان تأمین اجتماعی به علت شرایط کاری اغلب دچار مشکلات بسیاری هستند که این موضوع ضرورت حمایت بیشتر بیمه‌ها از این افراد را نشان می‌دهد.

ضرورت حمایت بیشتر بیمه‌ها از بازنشستگان تأمین اجتماعی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از مهر، علی لاریجانی عصر دوشنبه در سفر خود به شهر مقدس قم با اعضای هیئت رئیسه کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان قم دیدار و درباره مسائل و مشکلات بازنشستگان گفتگو کرد.

    وی در این دیدار با اشاره به مشکلات بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: بازنشستگان تأمین اجتماعی به علت شرایط کاری اغلب دچار مشکلات بسیاری از جمله بیماری هستند که این موضوع ضرورت حمایت بیشتر بیمه‌ها از این افراد را نشان می‌دهد.

    نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بازنشستگان اکثرا عائله‌مند بوده و برای گذران زندگی مشکلاتی دارند که باید به آنها توجه شود.

    وی با بیان اینکه تأمین اجتماعی و صندوق‌‌های دیگر در شرایط کنونی وضع مناسبی ندارند، تصریح کرد: حجم بالای بازنشستگان و عدم افزایش سرمایه اولیه این صندوق‌ها موجب شده که آن‌ها نتوانند خدمات بیشتری را به بازنشستگان ارائه کنند؛ از این رو ما حتی در بودجه‌های سالیانه به آن‌ها کمک می‌کنیم.

    لاریجانی تصریح کرد: از طرفی دیگر دولت در این میان از سازمان تأمین اجتماعی اعتباراتی را قرض کرده و این موضوع مشکلات را تشدید کرده است.

    رئیس قوه مقننه با اشاره به موضوعات مطرح شده مبنی بر حمایت سازمان تأمین اجتماعی از بیمه تکمیلی بازنشستگان استان قم، گفت: در این رابطه من با رؤسای این سازمان صحبت می‌کنم تا اگر راهی بود آن‌ها درصدی از هزینه‌های پوشش بیمه تکمیلی برای بازنشستگان تأمین اجتماعی این استان را تقبل کنند. البته باید دید که این موضوع به چه میزان بار مالی داشته و این سازمان چقدر می‌تواند این هزینه‌ها را تقبل کند.

    وی افزود: رفع و حل این مشکلات مستلزم آن است که مشکلات مالی دولت رفع شود؛ از این رو امیدوارم که برجام به جلو رفته و برخی از مشکلات حل شود.

    در این دیدار رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان قم با بیان اینکه در شرایط کنونی بیش از 30 هزار خانواده تحت پوشش این کانون هستند، گفت: اعضای این کانون دچار مشکلاتی همچون عدم توانایی برای پرداخت هزینه‌های بیماری هستند، از طرفی دیگر بازنشستگان اکثرا در کارهای سخت مشغول بوده و امروز دچار بیماری‌های بسیاری هستند که این مسئله ضرورت حمایت بیشتر سازمان تأمین اجتماعی از بازنشستگان را نشان می‌دهد.

    وی ادامه داد: کم بودن حق مسکن و خواربار بازنشستگان، احتیاج مبرم بازنشستگان به اخذ وام و مشکلات مالی از مهم‌ترین دغدغه‌های بازنشستگان محسوب می‌شود.

    حضور رئیس مجلس در مراسم سوگواری اربعین حسینی(ع)

    علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی شامگاه دوشنبه به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی در بیت آیت الله مقتدایی عضو مجمع مدرسین حوزه علمیه قم حضور یافت و در مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) شرکت کرد و به عزاداری پرداخت.

    لازم به ذکر است که این مراسم با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری و همچنین علما و مراجع عالیقدر همچون آیت الله العظمی مکارم شیرازی، آیت الله العظمی جوادی آملی، آیت الله بروجری و آیت الله استادی برگزار شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی