عصر بازار

در سال ۲۰۱۶

بانک جهانی پیش بینی نسبت به رشد اقتصادی جهان را کاهش داد

عصر اعتبار- بانک جهانی پیش بینی کرد رشد اقتصادی جهان امسال به علت افت رشد اقتصادی کشورهای در حال توسعه با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد.

بانک جهانی پیش بینی نسبت به رشد اقتصادی جهان را کاهش داد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از آسوشیتدپرس ، بانک جهانی در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: رشد اقتصادی جهان امسال به کمتر از 2.9 درصد خواهد رسید. این رقم در گزارش ژوئن بانک جهانی بیش از 3.3 درصد اعلام شده بود.

    بر اساس این گزارش انتشار آمارهای جدید بانک جهانی در خصوص رشد اقتصادی جهان نیز عامل مهمی در افزایش قیمت طلا در دو روز اخیر بوده است.

    رشد اقتصادی جهان در سال 2015 میلادی نیز به 2.4 درصد رسیده است. کشورهای در حال توسعه از جمله برزیل و چین با کاهش رشد اقتصادی روبرو شده اند. رشد اقتصادی کشورهای در حال توسعه امسال به کمتر از 4.8 درصد خواهد رسید. این رقم در سال گذشته نیز به کمتر از 4.3 درصد رسیده است.

    گزارش سایت طلا حاکیست ،رشد اقتصادی چین نیز امسال به کمتر از 6.7 درصد می رسد. این رقم سال گذشته به 6.9 درصد رسیده است. این پایین ترین رشد اقتصادی چین از سال 1990 میلادی به شمار می رود.

    رشد اقتصادی آمریکا نیز امسال به 2.7 درصد خواهد رسید که نسبت به رشد اقتصادی 2.5 درصدی سال گذشته با افزایش نسبی روبرو شده است.

    رشد اقتصادی منطقه یورو نیز امسال به 1.7 درصد می رسد . این رقم نیز سال گذشته به 1.5 درصد رسیده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی