عصر بازار

تفاهمنامه یوزپلنگ ایرانی در آستانه سه سالگی

حمایت بیمه دانا از یوزپلنگ ایرانی

عصر اعتبار- تفاهمنامه حمایت از یوزپلنگ ایرانی امروز وارد سال سوم خود می شود . حمایتی که به زعم بسیاری از دوست داران محیط زیست در عرصه حمایت از محیط زیست بی نظیر تلقی می شود. دو سال قبل، پس از پیشنهاد خلاقانه یکی از فعالان گردشگری و محیط زیست بررسی های کارشناسی در خصوص نحوه مشارکت در این پیشنهاد آغاز شد و به ارائه طرح هایی منجر شد که برخی از آنها برای اولین بار در صنعت بیمه به اجرا گذاشته می شد.

حمایت بیمه دانا از یوزپلنگ ایرانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، شرکت بیمه دانا پس از آماده کردن طرح‌های بیمه‌ای خود در چند حوزه، اقدام به امضای تفاهم‌نامه‌ای با سازمان حفاظت محیط زیست کرد. نکته قابل توجه این بود که تمامی این طرح‌ها بدون هیچ چشمداشتی به طور رایگان در اختیار سازمان محیط زیست قرار ‌گرفت . در آستانه سال سوم تفاهمنامه خلاصه ای از اقدامات انجام شده و رویدادهایی که طی این دو سال گذشت را با هم مرور می کنیم.

    دوازدهم اردیبهشت ماه 1393: گردهمایی حامیان یوز ایرانی در زیستگاه یوز

    حامیان یوز ایرانی روز جمعه 12 اردیبهشت ماه 1393 با برگزاری مسابقه فوتبال به صورت نمادین حمایت خود را از این حیوان نادر و در معرض انقراض اعلام کردند. این مسابقه با حمایت بیمه دانا بین تیم هنرمندان و پیشکسوتان سنگ آهن بافق یزد برگزار شد. در این دیدار هنرمندان برجسته ای از جمله کامبیز دیرباز، همایون شجریان، رضا یزدانی، همایون نصیری، سهراب پورناظری، امیر جدیدی، محمد نوازی، بهروز رهبری فر، پژمان جمشیدی حضور داشتند و برای حمایت از یوزپلنگ ایرانی به میدان مسابقه فوتبال رفتند.

    نهم شهریورماه 1393: تجلیل از بیمه دانا در مراسم نکوداشت محیط بانان یوزپلنگ ایرانی

    دکتر بیژن صادق ، مدیرعامل بیمه دانا به دعوت گری لوییس  نماینده سازمان ملل متحد در ایران، در اولین مراسم نکوداشت محیط بانان و حامیان یوزپلنگ ایرانی شرکت کرد .

    در مراسم نکوداشت حامیان یوزپلنگ ایرانی که با مشارکت نماینده سازمان ملل متحد و سازمان محیط زیست با حضور جمعی از سفرا و علاقمندان به طبیعت و محیط زیست برگزار شد از بیمه دانا به عنوان حامی بیمه ای یوزپلنگ ایرانی تجلیل شد .

    در این مراسم  گری لوییس ضمن تقدیر از حمایت های ملی بیمه دانا از یوزپلنگ و محیط بانان یوز، ابراز امیدواری کرد : با حمایت های صورت گرفته از یوزپلنگ در آینده شاهد تکثیر این گونه جانوری باشیم.

    بیستم آذرماه 1393: اهدای لوح سپاس سازمان ملل به بیمه دانا

    سی ‌‌امین همایش مدیران بیمه دانا با حضور گری لوییس، نماینده توسعه و عمران سازمان ملل متحد، دکتر کیخا معاون طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست و اعضای هیأت مدیره و مدیرعامل موسسه حیات وحش میراث پارسیان در بیستم آذرماه سال 1393 در هتل سیمرغ تهران برگزار شد.

    بنابر این گزارش، گری لوییس به پاس قدردانی از تلاش های بیمه دانا در حمایت از یوز ایرانی و حفظ محیط زیست، لوح تقدیر سازمان ملل متحد را به دکتر بیژن صادق نایب رییس هیأت مدیره و مدیر عامل بیمه دانا اهدا کرد.

    در ادامه همایش "گری لوییس"  نماینده سازمان ملل متحد طی سخنانی گفت: این شرکت وظیفه و رسالت خود را در حیطه مسئولیت اجتماعی به درستی انجام داده و سهم بزرگی در حمایت از این گونه جانوری داشته است و از طرف سازمان ملل متحد از اقدامات و حمایت های بیمه ای مثبت بیمه دانا تشکر کرد.

    بیست و ششم و سی ام آذرماه 1393: برخورد دو یوزپلنگ با خودروهای عبوری جاده سمنان- مشهد

    پس از کشته شدن دو یوزپلنگ در جاده سمنان – مشهد، بیمه دانا با اعزام تیم کارشناسی، ضمن ارزیابی چگونگی اتفاق رخ داده برای یوزپلنگ های تلف شده آمادگی خود را برای پرداخت خسارت اعلام کرد.

    هفدهم خرداد ماه 1394: رئیس جمهوری جایزه ویژه ملی محیط زیست را به بیمه دانا اهداء کرد

    حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران جایزه ویژه دهمین دوره جایزه ملی محیط زیست را به دکتر بیژن صادق، نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه دانا اهدا کرد.

    دکتر بیژن صادق، نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه دانا، پس از دریافت جایزه ویژه ملی محیط زیست، در گفت و گو با واحد مرکزی خبر گفت: بیمه دانا در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی خود حمایت از یوزپلنگ ایرانی را به عنوان یک نماد ملی در دستور کار خود قرار داد.

    وی اضافه کرد: بیمه دانا با ارائه بیمه نامه یوز و محیط بانان یوز گام مهمی را در عرصه محیط زیست برداشت. در چارچوب تفاهمی که بیمه دانا با سازمان محیط زیست انجام داد به صددرصد تعهدات خود عمل کرده است و این کار بدون هیچ چشم داشتی انجام شده است که امیدواریم این قبیل فعالیت های زیست محیطی در برنامه سایر شرکت ها و سازمان ها قرار بگیرد چرا که اهمیت به محیط زیست اهمیت به نوع انسان و اخلاق است.

    دوشنبه چهاردهم تیر 1394: امضای تفاهم نامه همکاری بیمه دانا با سازمان ملل متحد در حمایت از یوزپلنگ ایرانی

    مراسم ایفای تعهدات شرکت بیمه دانا در قبال پروژه یوز پلنگ ایرانی با حضور دکتر بیژن صادق نایب رییس هیات مدیره و مدیر عامل، دکتر جعفری رییس هیات مدیره، معاونین و مدیران شرکت و گری لوییس هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد برگزار شد که طی این مراسم بیمه دانا و دفتر برنامه عمران و توسعه ملل متحد ، برای حمایت از یوز ایرانی، تفاهم نامه جدید همکاری امضا کردند.

    این گزارش می افزاید، در این مراسم گری لوییس، نماینده مقیم سازمان ملل متحد و نمایندگان سازمان حفاظت از محیط زیست با تاکید بر اینکه همکاری بیمه دانا و پروژه حفاظت از یوزپلنگ ایرانی نمونه بازر مشارکت بخش خصوصی و عمومی برای رسیدن به هدف است، گفت: تفاهم نامه جدید بیمه دانا با دفتر برنامه عمران و توسعه ملل متحد نوعی از پوشش های بیمه ای را فراهم می کند که طبق آن بیمه دانا با ارایه کمک های مالی مورد نیاز برای اجرای جنبه های مختلف پروژه، خطراتی که یوزها را تهدید می کند،کاهش می دهد.

    در این مراسم دو فقره چک پانصد میلیون ریالی بابت خسارت یوزپلنگ های تلف شده در جاده سمنان- مشهد از سوی دکتر بیژن صادق ، نایب رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بیمه دانا به گری لوییس، نماینده دفتر توسعه و عمران ملل متحد و هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل اهدا شد. در پایان این مراسم از سوی مدیر عامل بیمه دانا به دست اندرکاران پروژه لوح تقدیر اهدا شد.

    خلاصه اقدامات انجام شده توسط بیمه دانا در راستای تفاهمنامه حمایت از یوزپلنگ ایرانی :

    - صـدور بیمـه نامـه عمـر، حـوادث و مسـئولیت یـوز بـرای اولیـن بـار در کشـور، شـامل پوشـش 50 میلیـون تومـان بـرای هـر قلاده یوزپلنـگ کـه بـه هـر دلیـل تلـف شـده باشـند تـا سـقف 5 قـلاده در یک‌سـال بـه مـدت 5 سـال.

    - صــدور بیمــه نامه هــای محیــط بانــان شــامل بیمــه درمــان تکمیلــی 126 محیــط بــان و 400 نفــر افــراد تحـت تکفـل ایشـان بـه مـدت 5 سـال.

    - پرداخـت بیش از 350 میلیـون تومـان بابـت خدمـات پزشـکی محیـط بانـان و افـراد تحـت تکفـل ایشـان در 6 اسـتان یوزخیـز طی یکسال.

    - صـدور بیمـه نامـه مسـئولیت مدنـی در قبـال شـخص ثالـث بـرای 126 محیـط بـان و مسـئولیت پـروژه در مقابــل محیط بانــان.

    - صدور بیمه نامه آتش سوزی 26 واحد محیط بانی زیستگاه های یوزپلنگ.

    - صدور بیمه نامه 120 هزار رأس دام و ده هزار نفر شتر به دلیل حمله یوز

    - حمایت از تورآموزشی – تفرجی محیط بانان زیستگاههای یوز.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی