عصر بازار

بر اساس برنامه های پنج ساله ششم دولت:

بیمه اجتماعی فراگیر در راه است

عصر اعتبار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی یکی از ارکان مهم سیاست های رفاهی دولت است و دولت تدبیر و امید برنامه های رفاهی را بعنوان حقوق مردم تلقی نموده و از برنامه های رفاهی و صدقه ای و حتی جبرانی کوتاه مدت اجتناب می ورزد و توانمندیهای پایدار را مد نظر قرار می دهد.

بیمه اجتماعی فراگیر در راه است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی ربیعی که درسمینار مدیران سازمان تامین اجتماعی، بیمه درمانی ستادی و استانها در خصوص توجیه استراتژی تدوین شده این سازمان حضور داشت، افزود: متاسفانه هنوز کارکردهای سازمان تامین اجتماعی ناشناخته باقی مانده است و دوره های مدیریت پرحاشیه نیز منجر به یک فضای مبهم در مورد سازمان شده است.

    ربیعی، کارکرد مبارزه و کاهش با فقر، ایجاد امنیت اجتماعی، مقابله با تهدیدات روانی، کارکرد معیشتی، کارکرد اجتماعی و اقتصادی را از جمله کارکردهای سازمان تامین اجتماعی برشمرد.

    وی بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی از ناامنی روانی و تهدید ناامنی روانی جلوگیری می کند بعنوان مثال امید کارگران ساختمانی بر این است که اگر اتفاقی برای آنها افتاد، خدمات تامین اجتماعی بتواند بخشی از دردهای آنها را تسکین دهد.

    وی گفت: معیشت بیش از 39 میلیون خانوار ایرانی با سازمان تامین اجتماعی است و تنها سازمانی است که گفتگوی اجتماعی و مشارکت در آن صورت می گیرد و یک سازمان برای زندگی اجتماعی است زیرا این سازمان کارکردهای بزرگ اقتصادی و اجتماعی دارد.

    وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی در مورد شرکای اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی همراه با کارآفرینان باید آنها را تقویت و در خدمت ذینفعان، کارگران و مستمری بگیران باشد.

    وی با انتقاد از پدیده سرمایه داری بی هویت بیان داشت: نسل سرمایه دار بی هویتی شکل گرفته که می خواهد به هر طریق ممکن و از هر راهی به پول برسند و در کنار آن نیز بخش خصوصی کارآفرین خانه نشین شده و با مشکلات فراوان، کارگاههای خود را اداره می کنند.

    ربیعی با تاکید بر سیاست های استراتژی تامین اجتماعی بیان داشت: باید بحث مبارزه با فساد،حمایت از محرومین و فقرا و طبقات پایین اجتماع را ماموریت خود داشته باشند و این سازمان، باید سازمانی برای بی پناهان وهمراه صاحبان تولیدی بخش های مختلف و خادم و غمخوار جامعه مستمری بگیران باشد.

    وی با بیان اینکه صندوق های بیمه ای از بی برنامه ریزی در رنج می باشند افزود: یکی از اقدامات مهم دولت تدبیر و امید، تبیین به موقع مسایل صندوقها و اقدام به برنامه ریزی برای پیشگیری بحران آینده آنها می باشد.

    ربیعی، ایجاد امنیت اجتماعی تحت عنوان "بیمه فراگیر اجتماعی"، هم افزایی و هم سویی هدفدار کردن و فراگیری و ایجاد جامعیت و افزایش کیفیت در بخش بیمه‌های درمان برای عمق بخشی به طرح تحول سلامت و اصلاحات ساختار و متعادل کردن منابع صندوق‌ها، جهت دادن به یارانه‌ها و حرکت به سمت متنوع کردن آنها مثل مسکن اجتماعی و حمایت غذایی و بیمه‌های اجتماعی و درمان، راه‌اندازی اشتغال عمومی و رفتن به سمت اتصالات خوشه‌ای آنها بنا بر مزیت‌ها و کمک به طراحی و اتصال به بازارهای جهانی را از برنامه های پنج ساله ششم دولت در بخش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی