عصر بازار

با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران؛

نخستین شعبه سبز نظام بانکی کشور توسط بانک اقتصادنوین افتتاح شد

عصر اعتبار- نخستین شعبه سبز نظام بانکی کشور با حضور حسن معتمدی مدیرعامل بانک اقتصادنوین و محمدهادی حیدرزاده مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست استان تهران و جمعی از مدیران این دو نهاد در شعبه آیت‌الله کاشانی بانک اقتصادنوین افتتاح شد.

نخستین شعبه سبز نظام بانکی کشور توسط بانک اقتصادنوین افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، در مراسم افتتاح شعبه سبز بانک اقتصادنوین که با شعار "باهم برای طبیعت" و نماد سرو ایرانی افتتاح شد، مدیرعامل بانک اقتصادنوین طی سخنانی از تامین مالی طرح‌های اقتصادی به شرط رعایت الزامات زیست محیطی خبر داد و گفت: مذاکرات اولیه برای تامین مالی این طرح‌ها صورت گرفته به فراخور نیازهای این بخش مطابق با برنامه‌های بانک اقتصادنوین و تاییدات سازمان حفاظت محیط زیست در نظر گرفته خواهد شد.
    معتمدی اظهار داشت: افتتاح شعبه سبز بانک اقتصادنوین از آنجا آغاز شد که پیشنهادهای موجود به تدریج به مجموعه‌ای از توافقات تبدیل شد و سال گذشته موفق شدیم با کمک محیط زیست استان تهران، توافقات را به تفاهم‌نامه تبدل کنیم.
    وی اضافه کرد: هر چند بانک اقتصادنوین در وهله نخست بحث محیط زیست و فعالیت‌های خود در این رابطه را تحت عنوان مسئولیت اجتماعی آغاز کرد اما ارزیابی‌های بعدی نشان داد که این فعالیت‌ها علاوه بر مسئولیت اجتماعی، یک بحث اقتصادی است.
    وی ادامه داد: وقتی کار را آغاز کردیم، موارد زیادی در تفاهم‌نامه ذکر کردیم که موضوع نخست فعالیت در تامین مالی این حوزه بود. در کنار این مسئله، در حوزه عملیاتی داخل بانک نیز وارد شدیم و در همین ارتباط سعی می‌کنیم رفتار خود را به عنوان یک دوستدار محیط زیست، استاندار کنیم.
    معتمدی افزود: یکی از کارهایی که بانک در حال حاضر شروع کرده، الگوسازی شعب است. به همین خاطر، ما شعبه آیت‌الله کاشانی را به عنوان شعبه پایلوت انتخاب کردیم، البته چندین شعبه برای این کار مورد بازدید قرار گرفتند اما مشخصات این شعبه برای کار پایلوت، مناسبت‌تر به نظر رسید.
    مدیرعامل بانک اقتصادنوین اضافه کرد: بعد از تایید طراحی شعبه توسط محیط زیست استان تهران، کار اجرایی به سرعت انجام شد. واقعیت این است که کار انجام شده در کشور نمونه قبلی ندارد. بر این اساس، ضمن اینکه قصد داریم این کار را در خود بانک ترویج کنیم، گزارشی را نیز به رئیس کل بانک مرکزی تقدیم خواهیم کرد تا این کار در شبکه بانکی و نهادهای مشابه شبکه بانکی عملیاتی شود.
    معتمدی با اشاره به برنامه بعدی اقتصادنوین در حوزه حفاظت از محیط زیست گفت: کار بعدی پیش‌رو این است که سازمان محیط زیست از محل پارک پردیسان، مالکیت معنوی زمینی را به بانک اقتصادنوین تخصیص داده و قرار است در آن زمین در اسفند ماه، هفت هزار درخت کاشته شود.
    مدیرعامل بانک اقتصادنوین گفت که در راستای ترویج حفاظت از محیط زیست و درختکاری، این درخت‌ها به مشتریان و کارکنان بانک نام‌گذاری خواهد شد و هر یک در این پردیس یک اصله درخت خواهند داشت. همچنین قصد داریم با هماهنگی سازمان محیط زیست، هدایای خود به مشتریان را به گونه‌ای طراحی کنیم که فرهنگ حفاظت از محیط زیست را ترویج کند.
    معتمدی همچنین در پایان این مراسم به در جمع خبرنگاران تاکید کرد گفت: شعبه سبز بانک اقتصادنوین، یک الگو و نمونه در راستای فرهنگ‌سازی حفاظت از محیط زیست به شمار می‌رود، همکاران بانک در این شعبه آموزش لازم را دیده‌اند تا در کنار فعالیت‌های بانکی خود، بحث‌های زیست محیطی را نیز به مشتریان ترویج دهند. این کار را از شعبه آیت‌الله کاشانی آغاز کردیم و در 250 شعبه خود توسعه خواهیم داد.
    مشتریان بانک اقتصادنوین صاحب پلاک درخت می‌شوند
    مدیرکل محیط زیست استان تهران نیز در این مراسم گفت: پیرو تفاهم‌نامه امضا شده با بانک اقتصادنوین، مشتریان این بانک در راستای ترویح فرهنگ حفاظت از محیط زیست، صاحب پلاک درخت می‌شوند.
    محمدهادی حیدرزاده اظهار داشت: در یکسال همکاری خود با بانک اقتصادنوین، خوشبختانه توانستیم گام به گام به مفاد مندرج در تفاهم‌نامه پایبند باشیم.
    مدیرکل محیط زیست استان تهران اضافه کرد: خیلی از دستگاه‌ها و ارگان‌ها، فعالیت‌های نمادین در حوزه محیط زیست انجام می‌دهند اما به نظر می‌رسد دوران فعالیت‌های نمادین در بخش حفاظت محیط زیست به پایان رسیده است. دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد، به خاطر این مردم با موضوع و مقوله محیط زیست آشنا نبودند، شاید ضرورت فعالیت‌های نمادین در این حوزه احساس می‌شد اما آن دوران گذار طی شده و مردم نسبت به فعالیت‌های نمادین آشنا شدند و دیگر فعالیت‌های نمادین، موضوع محیط زیست نیست.
    حیدرزاده افزود: امروز بحث محیط زیست به عنوان یک اولویت در هر سه قوه مطرح است. مسئله دیگر اینکه دستگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی بر اساس یک الزام باید به موضوع محیط زیست توجه کنند؛ به عبارت دیگر اگر بخواهیم در بازار جهانی و مراودات بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم باید الزامات زیست محیطی را رعایت کنیم و این هم شامل بخش خصوصی و دولتی است. این مهم میسور نیست مگر اینکه عالی‌ترین مقام آن دستگاه به این باور برسد.
    مدیرکل محیط زیست استان تهران ادامه داد: البته بنگاه‌های اقتصادی مثل بانک‌ها هیچ حرکتی را بدون توجیه اقتصادی انجام نمی‌دهند. توجه به مقولات زیست محیطی حتما اگر به خوبی انجام شود، دارای توجیه اقتصادی است. اقداماتی که امروز بانک اقتصادنوین در شعبه سبز خود انجام داده، علاوه بر ترویج فرهنگ زیست محیطی، دارای ابعاد اقتصادی مثل کاهش مصرف است.
    حیدرزاده گفت: اگر ما کاهش هزینه را یک نوع ایجاد منابع قلمداد کنیم، در حقیقت بنگاه اقتصادی با کاهش مصارف خود در راستای الزامات زیست محیطی، منابع ایجاد می‌کند.
    مدیرکل محیط زیست استان تهران افزود: حرکت بانک اقتصادنوین در افتتاح شعبه سبز، آغار کار است و بسیار امیدوارم شعبه سبز به صورت گسترده در کشور توسعه یابد. درخواست دارم اگر روند این مار مثبت بود، همایشی را بتوانیم سال آینده در هفته بانکداری تحت عنوان بانکداری سبز داشته باشیم.
    حیدرزاده اضافه کرد: برنامه بعدی ما با بانک اقتصادنوین، در هفته درختکاری است و امیدواریم در سال‌های آینده همه مشتریان بانک اقتصادنوین، یک پلاک درخت داشته باشند. البته در وهله نخست طرحی که با بانک اقتصادنوین به منظور کاشت نهال داریم، به کارکنان این بانک و تعدادی از مشتریان خاص، پلاک درخت تعلق می‌گیرد.
    وی ابراز امیدواری کرد نهضتی که بانک اقتصادنوین در راستای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست آغاز کرده در کل کشور تداوم داشته باشد و بتوان از طریق محیط زیست، تعلق خاطر مشتری به بانک را ایجاد کرد.
    در این مراسم بهرام فتحعلی رئیس هیات مدیره بانک اقتصادنوین نیز طی سخنانی با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست گفت: بانک اقتصادنوین می‌کوشد در کنار ایفای وظایف خود در بازار پولی، در بخش‌های اجتماعی و فرهنگی نیز نقش موثر و تاثیر گذار ایفا کند که یکی از این بخش ها توجه به رعایت استانداردهای حفظ محیط زیست و ترویج فرهنگ این بخش است.
    وی تاکید کرد: توجه به حفظ محیط زیست زمینه را برای بهبود فضای زندگی ما در همه عرصه فراهم می کند.
    محمدرضا امینی مدیرعامل شرکت خدمات پشتیبانی بانک اقتصادنوین نیز در افتتاح شعبه سبز جزییات و مشخصات این شعبه را تشریح کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو