عصر بازار

مصباحی‌مقدم:

بانک‌ها درصدی از سود خالص سالیانه خود را برای کمک به مدارس شبانه‌روزی اختصاص دهند

عصر اعتبار- رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به بانک‌های کشور توصیه کرد درصدی از سود خالص سالیانه خود را برای کمک به مدارس شبانه‌روزی اختصاص دهند.

بانک‌ها درصدی از سود خالص سالیانه خود را برای کمک به مدارس شبانه‌روزی اختصاص دهند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم در همایش ملی حامیان مدارس شبانه‌روزی با بیان اینکه خرسند هستیم که پس از پیروزی انقلاب اسلامی پوشش تحصیلی دانش‌آموزان ما در مقطع ابتدایی به 100 درصد نزدیک شده است، گفت: علاوه بر این بیش از 60 درصد دانشجویان ما در آموزش عالی، دختران هستند و سهم آنها از دستیابی به فضا برای آموزش عالی بیشتر از پسران است و این آمارها در دنیا بی‌نظیرند.

    وی در ادامه با بیان اینکه پیشنهاد دولت برای بودجه آموزش و پرورش در سال 95 از رشد خوبی برخوردار است، اظهار کرد: از نظر شرایط اقتصادی و منابع مالی دولت در تنگنای جدی قرار داشتیم و امیدواریم پس از برجام گشایش‌هایی حاصل شود.

    رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قبلا هم چنین شرایط سختی را تجربه کردیم، گفت: زمانی قیمت نفت 107 دلار بود و صادرات 2 میلیون و 700 هزار بشکه‌ای داشتیم. این دوران را با زمانی مقایسه کنید که صادرات نفت ما به 960 هزار بشکه رسیده و قیمت هر بشکه نفت به 40 دلار کاهش داشته است.

    مصباحی‌مقدم ادامه داد: علاوه بر این در سال جاری تنگناهای دولت بیشتر بود و قیمت نفت پایین‌ترآمده بود و بودجه عمرانی اگر نگوییم صفر تقریبا به صفر تحقق یافت. انصاف این است که در نظر داشته باشیم که دولت با چنگ و دندان اولویت‌های اصلی و ضروری را برطرف کرده است که از جمله آنها می‌توان به پرداخت حقوق کارکنان دولت اشاره کرد. در این میان آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه دولتی است.

    وی در ادامه با بیان اینکه هرچه برای عدالت آموزشی تلاش کنیم، کم است و عدالت آموزشی به راحتی ایجاد نمی‌شود، گفت: امکانات آموزش و پرورش ما نسبت به سطح امکاناتی کشورهای پیشرفته کم است و بخشی از امکانات ما هم در برخی مدارس تهران متمرکز شده است. باید عدالت به گونه‌ای برخوردار شود که برای شکوفایی استعداد فرزند روستایی تفاوتی با دانش‌آموز تهرانی وجود نداشته باشد. در غیراینصورت یا انگیزه مهاجرت به وجود می‌آید یا آن استعدادها غالبا نهفته باقی می‌مانند.

    رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در میان حامیان مدارس شبانه‌روزی نام چند بانک و شرکت بیمه را دیده‌ام، گفت: به بانک‌های کشور توصیه می‌کنم درصدی از سود خالص سالیانه خود را به اینگونه خدمات اختصاص دهند. اگر بهترین موسسات که سود خالص سالانه دارند بانک‌ها باشند، یکی از خدماتشان باید خدمت به نسل جدید و به ویژه مدارس شبانه‌روزی باشد که اگر این اتفاق بیفتد آثار و برکات خوبی خواهد داشت.

    مصباحی‌مقدم در حاشیه این مراسم نیز با بیان اینکه به منظور عدالت آموزشی امسال بودجه اختصاصی 140 میلیارد تومان بود، گفت: برای سال آینده اعتباری نیز حدود 189 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی