عصر بازار

کارشناس مصری:

شرایط بانک جهانی در پرداخت وام به مصر ظالمانه است

عصر اعتبار- کارشناس امور اقتصادی مصر شرایط بانک جهانی جهت پرداخت وام به مصر را به ویژه برای طیف کم درآمد این کشور ظالمانه خواند و هدف آن را تحمیل حاکمیت این بانک بر اقتصاد مصر خواند.

شرایط بانک جهانی در پرداخت وام به مصر ظالمانه است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصر اعتبار» به نقل از فارس، زهدی الشامی کارشناس امور اقتصادی مصر و نایب رئیس حزب ائتلاف مردمی سوسیالیست در قاهره شرایط بانک جهانی به ویژه برای طیف کم درآمد جامعه مصر را ظالمانه خواند که درصدد تحمیل حاکمیت خود بر ملت مصر است.

    کارشناس امور اقتصادی مصر افزود: قاهره در حال اجرای خواسته‌ها و شروط بانک پیش از پرداخت وام است و این موضوعی است که مردم را به شدت خشمگین کرده و حکومت و مردم مصر را در تنگنا قرار خواهد داد.

    الشامی توضیح داد: سیاست اقتصادی که دولت کنونی مصر اتخاذ کرده، همان خط مشی حکومت حسنی مبارک و انور سادات است که ثروتمندان را ثروتمندتر و فقرا را فقیرتر می‌کند.

    وی با نادرست خواندن سیاست‌های بانک جهانی در تعامل با کشورهای درحال رشد، گفت:‌ از جمله تدابیر ریاضتی که حکومت اتخاذ کرده، بالا بردن بهای سوخت، برق، محصولات غذایی و خدمات اجتماعی است، در حالی‌که بهای این کالاها در مصر بسیار بالاتر از سطح جهانی است.

    الشامی تاکید کرد: در این تردیدی نیست که این سیاست‌ها اقتصاد مصر را نجات نخواهد داد، چون پیشتر حکومت انور سادات با اتخاذ این سیاست موجب قیام مردم تحت عنوان «انقلاب نان» در ژانویه 1977 میلادی و با شدتی کمتر در دوره حسنی مبارک شد.

    این کارشناس امور اقتصادی مصر شرایط کنونی حاکم بر مصر را به دوره سادات تشبیه کرد، زمانی که اقدام به لغو سوبسیدها کرد و سیاست ریاضت اقتصادی را با افزایش قیمت‌ها پیش گرفت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی