عصر بازار

رییس مرکز ملی فرش:

حذف بیمه‌ شدگانی که قالیباف نیستند

عصر اعتبار- رئیس مرکز ملی فرش گفت:با همراهی وزارت صنعت و کار تعاون و رفاه اجتماعی تصمیم بر این شده تا با بازرسی‌های ویژه، اشخاصی که قالیباف واقعی نیستند از دریافت خدمات حذف شوند.

حذف بیمه‌ شدگانی که قالیباف نیستند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، حمید کارگر رئیس مرکز ملی فرش با اشاره به بیمه قالیبافان گفت: بیمه قالیبافان از خواسته‌های به حق این هنرمندان است و با اجرایی شدن قانون بیمه قالیبافان و شاغلان صنایع دستی، تا پایان سال 93 پیش از 480 هزار نفر قالیباف تحت پوشش بیمه خدمات تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

    وی افزود: متاسفانه یک نقص در این قانون وجود دارد و آن این است که اعتبار آن به صورت سالانه مصوب می‌شود و به همین دلیل  در سال 93 و 94 سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد که اعتبار مصوب جوابگوی پوشش بیمه همه قالیبافان نیست و به همین دلیل ما دچار مشکل شدیم.

    به گفته کارگر در دو سال گذشته نه تنها به تعداد قالیبافان تحت پوشش بیمه اضافه نشد، بلکه خدمات یک بخش از شاغلان این حوزه نیز حذف شد.

    وی با اشاره به رقم پیشنهادی هزار و 74 میلیارد تومان در بودجه 95 برای تحت پوشش قرار دادن 500 هزار نفر قالیباف گفت: امیدواریم این رقم در بودجه سال 95 تصویب شود تا سال آینده کمتر با مشکل مواجه شویم.

    رئیس مرکز ملی فرش از بازرسی ویژه در این بخش خبر داد و گفت: با همراهی وزارت صنعت و وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی تصمیم به این شده تا با بازرسی‌های ویژه، اشخاصی که قالیباف واقعی نیستند از دریافت خدمات حذف و افراد جدید جایگزین آنها شوند.

    کارگر تصریح کرد:نزدیک به یک میلیون نفر قالیباف در کشور وجود دارد که از این تعداد 700  هزار  نفر قالیباف فعال هستند و بقیه به صورت تفننی کار می‌کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی