عصر بازار

افخمی‌راد خواستار شد

حذف مالیات بر ارزش افزوده از واردات شمش طلا

عصر اعتبار- رییس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه مجموعه مقررات مرتبط با واردات شمش و سنگ‌های قیمتی سختگیرانه است، تاکید کرد: اگر موانع سخت‌گیرانه‌ای بر سر واردات شمش طلا ایجاد شود این صنعت به طور طبیعی به سمت قاچاق حرکت می‌کند.

حذف مالیات بر ارزش افزوده از واردات شمش طلا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ولی‌ا... افخمی‌راد - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت - امروز - پنجشنبه - درحاشیه نمایشگاه بین‌المللی طلا، نقره، جواهر، ساعت و صنایع وابسته در تشریح عوامل موثر در قاچاق طلا گفت: باید امکانی را فراهم کنیم که مواد خام طلا با سهولت بیشتری به کشور وارد شود. طبیعی است تولید بهتر از واردات است ولی در این راستا ضروری است تا مقررات موجود در زمینه ورود شمش اصلاح شود تا پس از تولید مصنوعات طلا، صادرات در این صنعت نیز رونق بگیرد.

    افخمی‌راد، مالیات بر ارزش افزوده را از دیگر فاکتورهای مورد توجه در این حوزه دانست و تاکید کرد: با توجه به اینکه خود این کالا گران است؛ بنابراین دریافت مالیات بر ارزش افزوده از واردات شمش منجر به افزایش هزینه و باعث می‌شود تمایل به واردات از طریق قانونی وجود نداشته باشد.

    رییس سازمان توسعه تجارت کشور با تاکید بر اینکه باید مالیات بر ارزش افزوده را در مسیر واردات شمش طلا حذف کرد، گفت: در تولیدات جواهرآلات باید کاری کنیم که مالیات بر ارزش افزوده از ارزش افزوده‌ای که از تولیدات آن ایجاد می‌شود، دریافت شود.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: اگر قرار باشد مالیات بر ارزش افزوده 9 درصدی از جابجایی طلا و جواهرآلات در هر دفعه دریافت شود طبیعی است سود تاجر و تولیدکننده به میزان زیادی کاهش می‌یابد و رغبتشان از بابت ورود به این فعالیت کم می‌شود.

    افخمی‌راد همچنین تاکید کرد: مجموعه این مقررات را باید بانک مرکزی با کمک سایر دستگاه‌ها اصلاح کند که فعالیت در این بخش مقرون به صرفه باشد.

    رییس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه این طلا به طور طبیعی،کالایی قاچاق‌پذیر است، افزود: باید موانع موجود بر سر واردات شمش، ورود موقت شمش و سنگ‌های قیمتی را برطرف کرد تا از طریق این صنعت بتوان ارزش افزوده خوبی را به دست آورد.

    وی در عین حال بیان کرد: اگراین کالا مقرون به صرفه بوده و درآمدزا باشد اشتغال بیشتری ایجاد کرده و سرمایه بیشتری را به کشور جذب می‌کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو