عصر بازار

تایید ثبت و صدور تمامی صورت حساب‌های الکترونیکی در سامانه مؤدیان

عصر اعتبار- معاون پژوهشی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: طبق ماده ۹ قانون امور مالیاتی کشور تمامی ثبت و صدور صورت حساب‌های الکترونیکی در سامانه مؤدیان مورد تایید قرار خواهد گرفت.

تایید ثبت و صدور تمامی صورت حساب‌های الکترونیکی در سامانه مؤدیان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران سازمان امور مالیاتی کشور به فروشندگان عضو سامانه مودیان توصیه کرد که برای  بهره‌مندی از مزایای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان اقداماتی از جمله صدور و ثبت همه صورتحساب‌های الکترونیکی در سامانه مودیان، تسریع در ثبت صورت حساب‌های فروش نسیه و ترغیب خریداران برای واکنش سریعتر به آنها  انجام دهند.

    در همین زمینه اشکان هراتی معاون پژوهشی مرکز آموزش سازمان امور مالیاتی کشور گفت:تسریع فروشندگان در ثبت صورتحساب‌های فروش حق‌العمل‌کاری و ترغیب آمران برای واکنش سریع به آنها از جمله اقداماتی است که در حوزه سامانه مودیان مالیاتی باید به آن توجه شود.

    وی افزود: ترجیحاً صدور و ثبت  تمامی  صورت حساب‌های الکترونیکی در سامانه مؤدیان صورتحساب‌های الکترونیکی با رعایت ماده 9 قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه رو مؤدیان مورد قبول بوده و قابل رسیدگی نیست.

    هراتی با بیان اینکه  تسریع در ثبت صورت حساب‌های فروش نسیه و ترغیب خریداران برای واکنش سریع‌تر به آنها  باید در دستور کار قرار گیرد افزود: با توجه به فرصت 21 روزه صورتحساب الکترونیکی از تاریخ صدور تا ثبت در سامانه مؤدیان و نیز مهلت 30 روزه خریدار برای واکنش به صورتحساب اگر خریدار صورتحساب را تا 31  فروردین 1٤02تأیید نکند با توجه به عدم رعایت قسمت اخیر تبصره 1 ماده ٤ قانون مالیات  بر ارزش افزوده فروش از حیث آثار مالیات بر ارزش افزوده نقدی محسوب میشود.

    وی  یادآور شد: به اندازه کل مبلغ صورتحساب از حد مجاز موضوع ماده 6 دوره جاری فروشنده کسر خواهد شد همچنین  فروشنده به اندازه کل مبلغ صورتحساب الکترونیکی مشمول مالیات و عوارض فروش در دوره صدور  صورت حساب خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی