عصر بازار

۶۰ هزار خانه خالی تهران به سازمان امور مالیاتی معرفی شد

عصر اعتبار- مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: تاکنون در ۲ مرحله بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی خالی استان تهران توسط وزارت راه و شهرسازی برای اخذ مالیات به سازمان امور مالیاتی معرفی شد و به زودی مرحله سوم معرفی خانه‌های خالی در تهران و سایر شهرهای کشور آغاز خواهد شد.

۶۰ هزار خانه خالی تهران به سازمان امور مالیاتی معرفی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، "ابوالفضل نوروزی" با اشاره به عزم جدی وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور مالیاتی در مقابله با احتکار واحدهای مسکونی افزود: بر اساس ماده 54 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب مجلس شورای اسلامی در سال 1399، وزارت راه و شهرسازی موظف است اقدام به شناسایی خانه های خالی کند و هر ساله پس از سر رسید سال مالیاتی، خانه هایی را که بیش از 120 روز در یک سال خالی از سکنه باشند یا کاربری برای آن شناسایی نشده باشند به سازمان امور مالیاتی جهت اخذ مالیات معرفی کند.

    وی گفت: یکشنبه هفته جاری برای تعیین‌تکلیف املاک مسکونی و خوداظهاری اشخاص، به بیش از 300 هزار مالک پیامک اخطار داده شد که با ورود به سامانه املاک و اسکان، اطلاعات خود را تکمیل، تصحیح و تأیید کنند.
    مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی توضیح داد: مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir، اطلاعات املاک خود را ثبت کنند تا به این ترتیب علاوه بر دریافت خدمات دستگاه های اجرایی با توجه به آدرس ثبتی، مشمول جریمه‌های قانون مالیات‌های مستقیم‌ نگردند.

    وی ادامه‌داد: تاکنون فقط در استان تهران طی دو مرحله حدود 60 هزار واحد شناسایی شده برای اخذ مالیات به سازمان امور مالیاتی معرفی شده اند.
    نوروزی خاطرنشان کرد: از این تعداد حدود 35 هزار واحد متعلق به شهر تهران است که به‌طور قطع عرضه این واحدهای مسکونی نقش موثری در بازار مسکن خواهد داشت.

    وی در ادامه تصریح‌کرد: با تعامل و همکاری بسیار خوبی که بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور مالیاتی وجود دارد، فرآیند صدور برگ مالیاتی و مالیات ستانی از خانه های خالی آغاز شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو