عصر بازار

جزییات وام اشتغال مددجویان

عصر اعتبار- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد ضمن تشریح جزییات منابع پراخت وام اشتغال مددجویان تحت پوشش گفت: در سال جاری حدود ۷۷ هزار شغل از دو منبع با پرداخت وام به مددجویان ایجاد شده است.

جزییات وام اشتغال مددجویان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، محمد امید در مورد وام هایی که به مددجویان امداد پرداخت می شود، گفت: در حال حاضر از سه منبع به مددجویان خود وام پرداخت می کنیم که یکی از آنها وام قرض الحسنه بانک هاست. به طوری که 5 سال است که از این منابع به صورت رسمی بهره مند می شویم.

    وی با اشاره به اینکه در سال 94 دو هزار میلیارد تومان وام قرض الحسنه با سود 4 درصد به مددجویان اختصای یافت تاکید کرد: اما متاسفانه برای سال 95 این منبع را حذف کردند که مجلس 40 درصد منابع قرض الحسنه را مصوب کرده که به امداد اختصاص دهند که سعی می کنیم از سال گذشته این منابع کمتر نباشد اما هنوز رقم آن مشخص نیست.

    به گفته وی از دو هزار میلیارد تومان اعتبار امسال تاکنون یک میلیارد و 200 میلیون تومان آن ابلاغ شده و 670 میلیارد تومان آن را توانستیم دریافت کنیم (55 درصد) که متاسفانه یک سری از بانک ها زیر بار اعتبارات قرض الحسنه به امداد نرفته اند.

    وی تصریح کرد: با دریافت این اعتبار تاکنون 57 هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت پوشش نیازمند اشتغال ایجاد شده است.

    معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) تاکید کرد: برای سال 95 به 5 هزار میلیارد تومان نیازمند هستیم که امیدواریم از منابع مختلف این اعتبار تامین شود.

    امید با تاکید بر اینکه سعی می کنیم تا پایان سال مابقی اعتبارات قرض الحسنه را از بانک ها دریافت کنیم اظهار داشت: با رایزنی هایی که با بانک های مختلف مانند تجارت و کشاورزی انجام داده ایم توانستیم درصد بیشتری از اعتبارات خود را دریافت کنیم.

    وی گفت: از سال 90 تا 93 یعنی طی چهار سال٬ چهار هزار و 300 میلیارد تومان از بانک ها اعتبار دریافت کردیم که 540 هزار فرصت شغلی نیز ایجاد شده است.

    معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: طی چهار سال گذشته توانستیم 160 درصد از طرح های مددجویی را اجرایی کنیم و همچنین طی 20 سال گذشته 150 هزار خانوار با اقدامات انجام شده و توانمندسازی آنها از چرخه حمایت خارج شدند این در حالی است که در طی چهار سال گذشته 450 هزار خانوار از چرخه حمایت خارج شدند که 300 درصد نسبت به 20 سال گذشته با افزایش خروج خانوار مواجه بودیم.

    وی همچنین به منابع صندوق اشتغال نیازمندان نیز اشاره کرد و افزود: در سال جاری 500 میلیارد تومان از اعتبارات این صندوق برای پرداخت وام اشتغال به نیازمندان اختصاص داده شده است که بطور میانگین نیز 20 هزار شغل ایجاد شده است.

    امید اظهار داشت: میزان و مبلغ پرداخت وامهای مددجویی براساس نوع طرح های اشتغال است و سود وامهای این صندوق برای مددجویان صفر است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی