عصر بازار

کاهش اعتبارات تسهیلات بانک‌های متخلف در وام ساخت اجرایی شود

عصر اعتبار- یک کارشناس مسکن گفت: روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن با کاهش قدرت‌دهی تسهیلات بانک‌های متخلف امکان‌پذیر خواهد شد.

کاهش اعتبارات تسهیلات بانک‌های متخلف در وام ساخت اجرایی شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، غلامحسین حسینی کارشناس اقتصاد مسکن درخصوص کاهش و اهمیت قدرت دهی تسهیلات بانک های متخلف در خصوص ساخت مسکن گفت: افزایش نرخ ذخیره قانونی در جهت کاهش قدرت تسهیلات‌دهی بانک‌های متخلف  بسیار  مهم است یکی از راه حل‌های جایگزینی که دولت باید در نظر بگیرد،کاهش قدرت وام دهی بانک‌های متخلف است، اقدامی که باید توسط بانک مرکزی ایران اجرا شود.

    وی افزود: دولت با کاهش قدرت وام دهی این بانک‌ها و به تبع آن افزایش قدرت وام دهی بانک مسکن برای اعطای تسهیلات ساخت مسکن، می‌تواند روند پیچیده و ناکارآمد اخذ مالیات از بانک‌های متخلف را دور بزند.

    او گفت:  استراتژی افزایش نرخ ذخیره قانونی بانک‌های متخلف می‌تواند در تخصیص مجدد تسهیلات ساخت مسکن به افرادی که مایل به ساختن خانه هستند و در نتیجه افزایش عرضه مسکن در اقتصاد کمک کند.

    وی اظهار کرد: کاهش قدرت دهی بانک های خصوصی که تا به امروز با وجود تاکیدات وزیر اقتصاد و همچنین رئیس جمهور  اجرا نکرده اند و همین امر باعث کاهش سرعت اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن  شده است.

    حسینی تاکید کرد: این امر می تواند به تثبیت قیمت مسکن که مهمترین اقلام در بودجه خانوار است و نیاز حیاتی خانواده‌ها است، کمک کند.

    او  گفت: افزایش ساخت مسکن با افزایش اشتغال در بخش ساختمان و صنایع وابسته به رشد اقتصادی کمک کند و از این طریق به رشد اقتصادی 8 درصدی هدف دولت سیزدهم کمک کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی