عصر بازار

پایگاه خبری آمریکایی از تمایل سوئیس برای حضور در بازار ایران خبر داد

عصر اعتبار- یک پایگاه اطلاع رسانی آمریکایی روز پنجشنبه اعلام کرد که سوئیس در تلاش برای به دست آوردن سهمی از بازار ایران است.

پایگاه خبری آمریکایی از تمایل سوئیس برای حضور در بازار ایران خبر داد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی «پلاتس» آمریکا روز پنجشنبه نوشت که تلاش سوئیس برای بدست آوردن سهمی از بازار ایران را از «منابع تجاری و حمل و نقل خود» دریافت کرده است.
    این پایگاه اطلاع رسانی نوشت: شرکت تجاری گانوور سوئیس در مسابقه برای گرفتن بازار کالاهای نفتی ایران در حال بارگیری کشتی «میرسک مسینا» با بنزین و حمل آن به مقصد بندرعباس در ایران است.
    «پلاتس» نوشت: این شرکت سوئیسی انتظار دارد در پایان ماه فوریه - اواسط اسفند - 35 هزار تن محموله بنزین به ایران تحویل دهد.
    منبع خبری پایگاه اطلاع رسانی «پلاتس» اعلام کرد: شرکت کلییرلیک - بازوی حمل و نقل شرکت سوئیسی - در حال بارگیری این محموله از بندر «فجیره» امارات متحده عربی با نفتکش «میرسک مسینا» است.
    «کلییر لیک» به سوال «پلاتس» در مورد نفتکش «میرسک مسینا» پاسخ نداد.
    شرکت های بین المللی نفتی در حالی که سرگرم انجام اقداماتی برای خرید محموله های میعانات گازی ایران هستند، می کوشند نفت گاز و بنزین به ایران بفروشند.
    در اوایل ماه فوریه - اواسط بهمن - نیز شرکت انگلیسی سوئیسی «گلنکور» یک نفتکش دوربرد را برای حمل یک محموله 60 هزار تنی بنزین از بندر «سیکا» هند به ایران بارگیری کرد که تاریخ تحویل آن ماه مارس (اسفند -فروردین) است.
    ایران خواهان عادی سازی روابط تجاری خود در بخش انرژی با شرکت های بین المللی و احیای پروتکل های مالی دوران پیش از تحریم است.
    تقاضا برای حمل بنزین به ایران، برخی صاحبان کشتی را ترغیب به نگه داشتن نفتکش های خود در خلیج فارس کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی