عصر بازار

کشتی‌آرای:

سکه طلا ۷ میلیون تومان حباب دارد

واردات شمش طلا به شدت افزایش یافت

عصر اعتبار- نماینده کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران افزایش تقاضا را یکی از دلایل رشد قیمت طلا و سکه دانست و گفت:در ماه‌های گذشته واردات شمش طلا به کشور به شدت افزایش پیدا کرد که اتفاق خوبی بود.

سکه طلا ۷ میلیون تومان حباب دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، محمد کشتی آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه، گفت: هفته گذشته نرخ جهانی طلا سیر نزولی داشت و تغییرات آن بسیار کم بود اما براساس اتفاقاتی که معمولا در این مقطع زمانی رخ می‌دهد، تغییراتی را در نرخ ارز داشتیم و نرخ ارز به دلایل مختلف سیر صعودی پیدا کرد و این افزایش تاثیر عمده‌ای بر رشد قیمت طلا و سکه داشت.

    واردات شمش طلا به کشور به شدت افزایش پیدا کرد

    وی افزایش تقاضا را دومین علت رشد قیمت طلا و سکه دانست و ادامه داد: در  ماه‌های گذشته واردات شمش طلا به کشور به شدت افزایش پیدا کرد که اتفاق خوبی بود اما به دلیل ازدیاد واردات طلا، بخشی  از آن‌ها به صورت قاچاق از کشور خارج شد که براساس دستورالعمل بانک مرکزی هر فردی که طلا وارد می‌کند، باید در اتاق معاملات ارز و طلا، طلای خود را به فروش رساند که این موضوع محدودیتی را برای عرضه  طلا در بازار آزاد ایجاد کرده و موجب شد که ما در 3 تا 4 روز گذشته با افزایش تقاضا در بازار روبه رو شویم.

    کشتی آرای تصریح کرد: همزمانی این اتفاقات با نزدیکی به روزهای پایانی سال و ورود به ماه‌های رجب و شعبان که مناسبت‌های مذهبی بسیار است موجب افزایش تقاضا افزایش شد و ما شاهد افزایش حباب طلا و سکه هستیم، در حالیکه قیمت ارز حتی امروز تعدیل و نسبت به پنجشنبه کاهش نیز پیدا کرده است.

    سکه 7 میلیون تومان حباب دارد

    وی با بیان اینکه سکه 7 میلیون تومان حباب دارد و این حباب ظرف 3 روز گذشته حدود 2 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است، افزود: افزایش قیمت سکه و طلا به دلیل ایجاد حباب ناشی از تقاضا است.

    کشتی‌آرای درباره افزایش نرخ ارز، گفت: پنجشنبه نرخ دلار حدودا تا 52 هزار و 300 تومان افزایش پیدا کرد اما امروز کاهش پیدا کرد، در واقع  نرخ دلار عامل اصلی افزایش قیمت نیست زیرا قیمت دلار امروز به نسبت پنجشنبه تعدیل شده است و در محدوده 52 هزار تومان است، اما تقاضا موجب شده که قیمت طلا و سکه افزایش پیدا کند.

    نماینده کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران افزود: قیمت جهانی تغییرات چندانی نداشته است؛ اُنس جهانی امروز 2048 دلار است.

    با قانون مجلس از اصل طلا مالیات بر ارزش افزوده اخذ نمی‌شود

    وی درباره قانون مالیات بر ارزش افزوده، گفت: در قانون ابتدایی مالیات بر ارزش افزوده، براساس فاکتور مالیات اخذ می‌شد به این معناکه یک قطعه طلا که به فروش می‌رسید، از اصل طلا، اجرت، سود و... 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‌شد که این قانون اصلاح شد و به موجب آن از اصل طلا، مالیات بر ارزش افزوده اخذ نمی‌شود و فقط از اجرت و سود مغازه‌دار این مالیات اخذ می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو