عصر بازار

هشدار بانک کارآفرین در خصوص بدافزارهای مهاجم به تلفن همراه

عصر اعتبار- در پی هشدار بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص حمله بدافزارها به گوشی‌های تلفن همراه، رعایت نکات ایمنی در استفاده از خدمات بانکی غیرحضوری بیش از پیش ضرورت یافته است.

هشدار بانک کارآفرین در خصوص بدافزارهای مهاجم به تلفن همراه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، در پی اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی مبنی بر شکایات طرح شده در دادسراهای کشور که حاکی از تهدید بدافزارهای نفوذ کننده به نرم‌افزارهای بانکی تلفن همراه و انجام برداشت‌های غیرمجاز است، رعایت نکات ایمنی در استفاده از خدمات بانکی غیرحضوری به ویژه همراه‌بانک، بیش از پیش ضرورت یافته است.

    بر اساس این گزارش بررسی‌های انجام شده حاکی از تهدید بدافزارهای نفوذکننده به نرم‌افزارهای بانکی تلفن همراه و انجام برداشت‌های غیرمجاز بوده است. عملکرد این بدافزارها به این گونه است که ابتدا پیامکی که حاوی لینک نصب بدافزار است، برای کاربر ارسال می‌گردد. پس از آن که دریافت‌کننده پیامک از طریق کلیک روی لینک مذکور اقدام به نصب بدافزار کرد، بدافزار تلاش می‌کند با استفاده از نقاط ضعف برنامه همراه‌بانکی که روی تلفن همراه کاربر نصب شده است، از حساب بانکی وی سرقت نماید. لذا توصیه می‌شود مشتریان گرامی در استفاده از خدمات غیرحضوری به ویژه همراه‌بانک، نکات ایمنی را در نظر داشته باشند.

    جهت اطلاع از انواع تهدیدهای امنیتی خدمات بانکی و راهکارهای مقابله با آنها، اینجا کلیک کنید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی