عصر بازار

دانستی های بیمه بدنه

عصر اعتبار- بیمه بدنه یعنی اینکه بیمه گذار در مقابل پرداخت مبلغی به عنوان حق بیمه در صورت آسیب دیدن اتومبیل خود بخاطر خطرات تحت پوشش مبلغی را به عنوان خسارت دریافت خواهد کرد

دانستی های بیمه بدنه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، درطور کل اتومبیل هایی که جهت پوشش بیمه بدنه معرفی میگردند در ابتدای امر بایستی قابلیت پوشش بیمه بدنه را دارا باشند.کلیه مالکان اتومبیل ها و یا اشخاصی که در قبال اتومبیل مسئولیت دارند و اتومبیل از سوی مالک به آنها تحویل داده شده است به این بیمه نامه نیاز دارند.
    این بیمه نامه اتومبیل شمارا در مقابل خطراتی همچون آتش سوزی،سرقت کلی،خساراتی که در جریان نجات و یا انتقال موضوع بیمه به آن وارد شود و … تحت پوشش قرار می دهد.

    1.   در صورتی می‌توانید اتومبیل را بنام خود بیمه بدنه نمائید یا ذینفع بیمه نامه باشید که سند یا دفترچه مالکیت اتومبیل بنام شما صادر شده باشد و یا سند رسمی وکالت از طرف مالک داشته باشید، در غیر اینصورت با مسئولین صدور بیمه نامه مشورت نمائید.
    2.  ٫    بیمه‌نامه بدنه اتومبیل قابل انتقال به غیر نیست مگر با موافقت کتبی بیمه‌گر، بنابراین در صورت انتقال مالکیت اتومبیل به هر شکل اعم از قولنامه‌ای، وکالتی، قطعی یا اشکال دیگر مراتب را بلافاصله ضمن ارائه اصل بیمه‌نامه، کتباً به اطلاع شرکت بیمه برسانید. حق بیمه مدت باقیمانده قابل استرداد است.
    * در صورت نقل و انتقال موضوع بیمه ( خودرو ) این امکان برای بیمه گذار  است که سابقه بیمه نامه قبلی یا بیمه نامه جاری را به مورد بیمه دیگری منتقل نماید و ذکر این مطلب که در این حالت الحاقیه فسخ به صورت روزشمار صادر می گردد که بیمه گذار متضرر نشود و کلیه سوابق و مبلغ الحاقیه برگشتی به بیمه نامه جدید انتقال می یابد ولیکن در خصوص بیمه گذاری که از محل بیمه نامه قبلی خسارت دریافت نموده باشد فسخ بصورت کوتاه مدت صادر می  شود و همچنین در خصوص بیمه گذارانی که 2 ماه به تاریخ انقضاء بیمه نامه قبلی که بیمه گر آن سامان باشد برای انتقال ( جابه جایی ) مراجعه نماید به لحاظ اعمال تخفیف عدم خسارت الحاقیه فسخ صادر نمی گردد والحاقیه ابطال بدون برگشت حق بیمه صادر می شود .
    توجه : در صورتی که بیمه گذار موفق و یا در حال حاضر قصد خرید یا اقدامی برای خرید خودرو جدید نداشته باشد امکان صدور الحاقیه تعلیق بیمه نامه می باشد ولیکن اعتبار این الحاقیه صرفاًبرای سه ماه است .
    3.    چون مزایای این بیمه نامه منحصراً متعلق به شماست، این امکان برای شما وجود دارد که می توانید بیمه نامه خود را فسخ  نمائید در صورت فسخ حداکثر تا 6 ماه و در صورت انقضا مدت بیمه نامه حداکثر تا سه ماه جهت استفاده از تخفیف عدم خسارت نزد بیمه گر محفوظ است .
    4.    اتومبیل خود را به قیمت مبادله‌ای در بازار (قیمت روز) بیمه نمائید و در صورت افزایش قیمت آن سریعاً ضمن مراجعه به شرکت بیمه، نسبت به تعدیل مبلغ بیمه اقدام کنید.
    5.   در صورت وقوع حادثه منجر به خسارت، قبل از جابجایی اتومبیل خسارت دیده سریعاً جهت تهیه گزارش توسط مقامات انتظامی اقدام و سپس قبل از انجام تعمیرات، با اتومبیل خسارت دیده و مدارک لازم از قبیل: گزارش مهر شده مقامات انتظامی، اصل گواهینامه، اصل بیمه‌نامه بدنه و شخص ثالث و اصل سند مالکیت به شرکت بیمه مراجعه فرمائید.
    6.   در صورت دریافت خسارت بابت هر یک از خطرات اصلی و تبعی ، بیمه نامه تمدیدی مشمول تخفیف عدم خسارت به تفکیک استفاده از نوع خطر می شوید .
    بدین منظور : اگر بیمه گذار از محل بیمه نامه سال قبل از پوشش شکست شیشه به تنهایی استفاده  کرده باشد در زمان تمدید بیمه نامه به دلیل عدم استفاده از پوشش اصلی این قسمت شامل تخفیف عدم خسارت میگردد ولیکن پوشش های اضافی به صورت کلی شامل تخفیف نمی گردد  و در سالهای آینده نیز تخفیفات عدم خسارت  در صورت عدم دریافت خسارت به  همین منوال ادامه می یابد .
    7.   از آنجا که شرکت بیمه سامان در صورت عدم اعلام خسارت طی یکسال برای سال دوم و سال های بعد تخفیف قابل ملاحظه‌ای بعنوان تخفیف عدم خسارت در حق بیمه منظور می‌نماید، همچنین اعلام خسارت متعدد موجب افزایش فرانشیز در هر مرحله می‌گردد، بنابراین در اعلام خسارت جزئی دقت و توجه کافی داشته باشید.
    8.   در تصادفات رانندگی چنانچه مقصر حادثه نبودید و مسئول حادثه شخص شناخته شده‌ای بود و امکان تعقیب وی و بازیافت خسارت فراهم گردد . نه تنها از افزایش فرانشیز خسارت متوالی معاف می‌شود و فرانشیز شما معادل 50% فرانشیز معمول خواهد بود، بلکه دریافت خسارت مذکور موجب عدم استفاده از تخفیف عدم اعلام خسارت در سال بعد نمی‌گردد.
    توجه : برای اعلام خسارت و دریافت چک خسارت، مراجعه بیمه گذار یا نماینده قانونی او به شرکت بیمه الزامی است.
    *برای استفاده از این مزایا و جهت حفظ حقوق خود موارد زیر را دقیقاً مطالعه فرمائید:

    الف) در صورت اقرار به تقصیر از طرف مقصر حادثه و قبول نظر کارشناس تصادفات، مشخصات کامل و نشانی محل کار و سکونت ایشان در برگ بازجویی قید شود.
    ب) در برگ بازجویی خود ضمن اعلام شکایت نسبت مقصر حادثه با وی سازش نکنید.
    ج) در صورتیکه برای تعیین میزان خسارت کارشناس رسمی انتخاب گردد و نظر ایشان در خصوص میزان خسارت و یا چگونگی حادثه مورد قبول شما نباشد، ضمن اعتراض کتبی نسبت به نظر کارشناس، مراتب را حداکثر ظرف مدت پنج روز از تاریخ اظهار نظر کارشناس به این شرکت اعلام فرمائید تا نظر کارشناس مذکور ملاک پرداخت خسارت از طرف این شرکت قرار نگیرد.

    9.      دزدی کلی عبارت است از:
    الف) اتومبیل به سرقت رفته و دیگر کشف نشود.
    ب) اتومبیل به سرقت رفته کشف گردد، ولی لوازمی از آن به سرقت رفته یا اتومبیل دچار حادثه شده باشد.
    ج) دزدی درجا: به موردی اطلاق می‌شود که از اتومبیل بیمه شده در حال توقف لوازم به سرقت رفته باشد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو