عصر بازار

برگزاری همایش آموزش بانکداری جامع در بانک ملی ایران

عصر اعتبار- همایش آموزشی بانکداری جامع با حضور سیدولی اله فاطمی اردکانی عضو هیأت مدیره بانک، دکتر دیواندری رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی و جمعی از مسئولان و کارشناسان بانک در سالن همایش حافظ ادارات مرکزی برگزار شد.

برگزاری همایش آموزش بانکداری جامع در بانک ملی ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، در این همایش فاطمی اردکانی طی سخنانی اظهار داشت: باید قبول کنیم که خیلی از نظام های اقتصادی در جهان در حال تغییر هستند و لازم است در کشور ما نیز نظام بانکداری، نگاه خود را به کسب و کار و بازار عوض کند و با ایده های نو و طرح های جدید و مدرن به راه خود ادامه دهد.
    وی ادامه داد: عرصه بانکداری در دوران کنونی دارای شرایط خاصی از منظر شیوه انجام کار و نتایج عملکردی کسب و کار است. رقابت، شکل جدیدی به خود گرفته است و مزیت های رقابت در بانک ها، دیگر چندان پایدار باقی نمی مانند.
    فاطمی اردکانی افزود: در این بین مشتریان نیز با دسترسی گسترده تر و سهل تر به اطلاعات، دست به انتخاب های دقیق تری می زنند و هزینه های جابجایی میان بانک ها برای ایشان کمتر شده است و به همین نسبت هزینه های جذب و نگهداشت مشتریان در مدل های سنتی کسب و کار به قیمت از دست رفتن سود عملیاتی تمام می شود.
    عضو هیأت مدیره بانک ادامه داد: امیدوارم در این همایش بتوانیم با تعاملی که با یکدیگر داریم و با همفکری که با اساتید فن صورت می گیرد زمینه های ترقی و صعود را به سرعت طی کنیم و نظام بانکی و بانک ملی ایران را به اوج قدرت و توانایی برسانیم و در چنین شرایطی آشنایی با مدل های جدید کسب و کار و راه های منطقی سازی کسب و کار بانکی ضروری به نظر می رسد.
    دیواندری نیز در این همایش اظهار داشت: بانک ملی ایران برای همه ما محترم و عزیز است، چرا که یک دارایی ملی است و متعلق به همه ایرانیان است و هرکدام از ما به نوعی سرنوشتمان به بانک ملی ایران گره خورده است.
    وی گفت: همه ایرانی ها با بانک ملی ایران ارتباط دارند و درست است که در کشور ما بانک های خصوصی زیادی وجود دارند و هر کدام جایگاه خاص خود را دارند ولی باید قبول کرد که هیچکدام از آنها جایگاه بانک ملی ایران را ندارند و این بانک با این قدمت، سرمایه گرانبها و عظیمی برای کشور است و باید تلاش کرد که هر روز این بانک به سمت پویایی برود و به روز شود.
    دیواندری در ادامه با عنوان اینکه ما باید ببینیم که صنعت بانکداری ما در کجا قرار داشته و چه راهی در پیش رو دارد، افزود: گاهی اوقات در صنعت داخلی بانکداری کشور بحث رقابت داخلی مطرح می شود ولی ما باید نگاهی هم به فضای بین المللی داشته باشیم چرا که در واقع رقیب بانک ملی ایران، بانک های معتبر خارجی هستند که در راه هستند و در داخل نمی توان رقیبی برای بانک ملی ایران پیدا کرد و در واقع هر آنچه همه خوبان دارند بانک ملی ایران به طور یکجا دارد.
    رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی افزود: باید ببینیم با ورود بانک های خارجی به کشور صنعت بانکداری ما چه توانایی هایی در برابر آن دارد و چگونه می تواند با آن رقابت کند و ما چه راهکارهایی باید داشته باشیم تا در رقابت با آنها عقب نمانیم.
    وی ادامه داد: باید تلاشمان رابیشتر کنیم تا صنعت بانکداری کشور را به روز کنیم و دانش بانکداری و علم بانکداری در کشور را افزایش دهیم تا در گردونه رقابت با بانک های جهانی امکان رقابت داشته باشیم. در واقع مدل جدید بانکداری در دنیا این است که آنها ساختار بانکشان را تغییر داده اند و متناسب با نیازهای مشتریان عملکرد بانکشان را تنظیم کرده اند.
    وی در پایان گفت: تنها راه برای رسیدن به موفقیت و حضور در صحنه بانکداری بین المللی این است که به سمت و سوی بانکداری جامع حرکت کنیم.
    در ادامه این همایش، چند تن از اساتید بانکداری و کسب و کار به ایراد سخن پرداخته و مباحث مرتبط با بانکداری جامع را مورد تجزیه و تحلیل قرار دارند

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی