عصر بازار

چه نوع بیمه هایی در خارج از ایران رواج دارد

عصر اعتبار- مردم بیشتر کشورهای توسعه یافته از بیمه نامه هایی همچون مراسم ازدواج، پوشش وثیقه، دوری از وطن و... استفاده می کنند که در ایران هیچ مصرف کننده ای ندارد.

چه نوع بیمه هایی در خارج از ایران رواج دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه «عصر اعتبار»، ضریب نفوذ بیمه در ایران معادل یک ششم سطح بین الملل است. این یعنی انزوای صنعت بیمه ایران در نزد مردم و افکار عمومی. از سویی دیگر مردم کشورهای صنعتی و توسعه یافته علاوه بر اجبار خود به مصرف و خرید بیمه، از رشته هایی استفاده می کنند که هنوز هیچ کدام از شرکت های داخلی، به تولید آن اقدام نکرده اند. برخی از این بیمه های رایج در کشورهای غربی به شرح ذیل است.
    1: بیمه پوشش وثیقه(collateral protection insurance):
    اموالی که برای وام مورد وثیقه قرار گرفته است را تحت پوشش قرار میدهد.توسط وام دهنده یا وام گیرنده تهیه می‌شود یا بصورت تک نفعی یا نفع دوجانبه را تحت پوشش قرار می‌دهد(بدین معنا که یا نفع یکی از طرفین را یا نفع هر دو طرف را پوشش می دهد.

    2. بیمه تداوم تجارت (business continuation insurance) :
    معمولا مرگ یا ناتوانی اعضای شرکتهای تضامنی و سهام داران شرکتهای با مسئولیت محدود ، مشکلات عدیده ای را برای این کسب و کارها ایجاد میکند. در این موارد ، ممکن است که شرکت ها برای تسویه حساب ‌مجبور شوند قسمتی از دارایی های خود را بفروشند یا از ورثه متوفی بخواهند که سهم وی را به قیمت بالایی به شرکا بفروشند ،‌یا حتی امکان دارد که ورثه تمایلی به ادامه مالکیت و حفظ سهام خود نداشته باشند یا برعکس شرکا، ‌علاقه‌ای به ادامه شراکت با ورثه نداشته باشند ؛ راه حل این است که شرکا قبل از فوت خود موافقت نامه‌ای را تهیه کنند و بر اساس آن بعد از فوت هر یک، ‌همه سهام فرد متوفی به دیگر شرکا فروخته شود.

    3. بیمه مراسم ازدواج (wedding insurance):
    این بیمه نامه شامل دو محصول است: بیمه نامه منتفی شدن یا به تعویق افتادن مراسم و بیمه نامه مسئولیت برگزاری مراسم ازدواج.محصول اول از سرمایه گذاری افراد در این مراسم حمایت می کند و خطراتی مانند منتفی شدن ،‌تعویق و از دست دادن بیعانه های پرداختی و دیگر موارد را جبران می کند. بیمه نامه دوم ،‌افراد را در مقابل مسئولیت های مالی ناشی از برگزاری مراسم ازدواج که عموما از طرف محلهای برگزاری درخواست می شود،‌پوشش می دهد.مواردی که معمولا تحت پوشش قرار می گیرد:
    آب وهوا ،‌بیماری و آسیب دیدگی افراد، عدم حضور عرضه کنندگان خدمات ،‌حوادث عکاسی ، عدم حضور عاقد ، محل برگزاری مراسم

    4. بیمه ارتقای اعتبار (credit enhancement insurance):
    ترتیبی را فراهم می آورد که بیمه گر را قادر می سازد تا بازگشت اصل و سود مورد انتظار از اوراقی را که به فروشنده کالا ارائه شده است ،‌بیمه می کند .

    5. بیمه اعتبار پیشگیرانه (anticipatory credit policy):
    خسارت مربوط به سوخت شدن پرداخت های انجام شده به تامین کنندگان در صورت ورشکستگی آنان جبران می شود.

    6. بیمه افراد دور از وطن(expatriate insurance) :
    پوشش خسارتهای مالی و دیگر خسارتها تا وقتی که فرد در کشور دیگری کار یا زندگی می‌کند. این بیمه بر مبنای 6 ماهه یا یکساله فروخته می شود.

    7. بیمه هزینه های دادگاهی (legal expenses insurance):
    پوشش در مقابل هزینه‌های بالقوه دادرسی علیه یک مؤسسه یا یک فرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو