عصر بازار

"گوگل" در رویای تصرف بازار بیمه

عصر اعتبار- اکنون شرکای گوگل تاکید می کنند که احتمال معرفی محصولات جدید بیمه ای از سوی این شرکت بسیار ضعیف است و این شرکت در تلاش است تا مسیر خود را تغییر دهد و به گونه ای موثرتر در بازار بیمه فعالیت کند.

"گوگل" در رویای تصرف بازار بیمه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از لایو اینشورنس، توقف فعالیت این وب سایت گوگل در حقیقت بازتاب دهنده نیت اصلی گوگل برای فروش محصولات مالی نظیر بیمه اتومبیل است. این وب سایت گوگل سه سال گذشته در بریتانیا راه اندازی شد و این شرکت در نظر داشت در آینده ای نزدیک، این سرویس را در ایالات متحده نیز ارائه کند.

    این سایت به کاربران این اجازه را می داد تا نرخ حق بیمه نامه های اتومبیل را با یکدیگر مقایسه کنند اما طبق گزارش های منتشر شده این سایت هرگز مورد توجه مشتریان قرار نگرفت.

    گوگل به مشتریان خود استفاده از وسایل ارتباطی و مخابراتی جدید را پیشنهاد و در بیمه‌نامه‌های خود شرایط جدید را منظور کرده بود که باعث شده تا به کارگیری نرم افزارهای جدید توسط مشتریان نسبت به گذشته متداول تر شود. به باور متخصصان این سایت، کارایی نرم افزارهای مربوط به تلفن همراه می تواند به تدوین بیمه نامه ها کمک و شرایط را برای مشتریان جذاب تر کند. همچنین هر چقدر تکنولوژی های جدید پیشرفته تر شوند، ارزش جایگاه آنان میان فعالان صنعت بیمه افزایش می یابد.

    کارشناسان بر این باورند که گوگل می خواهد در حوزه جست‌وجو، کانال های اختصاصی و دسته بندی های خاص به وجود بیاورد که صنعت بیمه یکی از آنها است. پیش از این هم این کار را در حوزه سفر و خرید کرده بود. به این ترتیب گوگل می خواهد واسطه ای بین مشتری و خرده فروشان باشد.

    در این گزارش آمده است که گوگل در گذشته چندین همکاری را با شرکت های فعال در صنعت بیمه آغاز کرده بود. این همکاری ها به کارگزاران این فرصت را می داد تا به شبکه های ارتباطی دسترسی داشته باشند و این فرصت را در اختیار آنان می گذاشت که پوشش های بیمه ای را به مشتریان خود معرفی کنند.
    اما به گفته کارشناسان، "سایت مقایسه کننده گوگل" آنطور که مدیران این شرکت انتظار داشتند موفق نبوده و اکثر مشتریان از وب سایت گوگل برای دستیابی به خدمات مالی بهره می برند.

    در این گزارش آمده است که در سال های گذشته شرکت های نرم افزاری زیادی وارد بازار صنعت بیمه شده اند. این شرکت ها بر این باور بودند که می توانند خدمات با ارزش و جدیدی را در اختیار مشتریان خود قرار دهند. اما در نهایت قوانین سخت صنعت بیمه مانع بزرگی برای آنان به شمار می رفت.

    اکنون شرکای گوگل تاکید می کنند که احتمال معرفی محصولات جدید بیمه ای از سوی این شرکت بسیار ضعیف است و این شرکت در تلاش است تا مسیر خود را تغییر دهد و به گونه ای موثرتر در بازار بیمه فعالیت کند. اکنون مشخص نیست که گوگل چه محصولی را در آینده معرفی می کند اما با قطعیت می توان گفت که این شرکت همچنان خواهان فعالیت در این بازار است و برای موفقیت در بازار رقابتی بیمه، در حال ارزیابی مجدد استراتژی های خود است.

    وب سایت جست‌وجوگر "گوگل” نیز یک شرکت سهامی عام است که در زمینه جست‌ و جوی اینترنتی و تبلیغات سرمایه‌ گذاری می ‌کند. این شرکت توسط "لری پیج” و "سرگئی برین” تاسیس شد که هر دوی آن‌ها در دانشگاه "استنفورد” به عنوان دانشجوی دکترا حضور داشتند و با نام "مردان گوگل” شناخته می‌شدند. گوگل هم در ابتدا به عنوان یک شرکت خصوصی در چهار سپتامبر 1998 ثبت شد و فروش اولیه سهام آن در 19 اوت 2004 انجام شد. لری پیج و سرگئی برین و اریک اشمیت قبول کردند که به مدت 20 سال، یعنی تا سال 2024 در کنار هم کار کنند

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو