عصر بازار

خیز "انجمن بیمه اسلامی لندن" برای تصاحب بازار "بیمه تکافل"

عصر اعتبار- مکس تیلورر ۱۲ ماه گذشته بر هدف مان مبنی بر ایجاد سازوکاری برای توسعه بیمه تکافل در بریتانیا و اروپا تاکید داشت.

خیز "انجمن بیمه اسلامی لندن" برای تصاحب بازار "بیمه تکافل"
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از منا اینشورنس،‌، "مکس تیلور" مدیر این انجمن در سخنرانی افتتاحیه این کنفرانس زمستانی گفت: ما در 12 ماه گذشته بر هدف مان مبنی بر ایجاد سازوکاری برای توسعه بیمه تکافل در بریتانیا و اروپا تاکید کردیم و خلاف تمامی مشکلات بر راه خود باقی خواهیم ماند.

    او ادامه داد که 12 ماه پیش این انجمن آغاز به کار کرد و ما تلاش کردیم همانطور که بازار به این درک رسیده، ما هم بر این نکته تاکید کنیم که باید بین تجارت اسلامی و بازار تعامل مناسبی برقرار شود. اما همچنان باید مشخص کنیم که حوزه فعالیت ما شامل چه مناطقی می شود؛ این دقیقا همان نقطه ضعف ماست.

    این کارشناس بیمه در ادامه تاکید کرد که اکنون این دیدگاه در میان سرمایه گذاران بریتانیایی و اروپایی وجود دارد که وارد شدن به بازار بیمه اسلامی پرریسک است و ما در گام نخست باید این تصور را از بین ببریم.

    تیلور افزود: در سال 2015 میلادی تمرکز این انجمن بر خاورمیانه بوده است اما در سال جاری بر بازار بیمه اسلامی آسیا متمرکز خواهیم شد. همچنین در نظر داریم در ماه اکتبر کنفرانسی در کوالالامپور برگزار کنیم.

    تکافل نه یک رشته بیمه ای، بلکه یک نظام بیمه اسلامی است. در تکافل، مشتریان بیمه توافق می‌ کنند تا با تجمیع حق بیمه ‌های پرداختی، دیون هر کدام از افراد نیازمند پرداخت شود؛ همانند بیمه ‌های دو طرفه، بیمه‌ گذاران در سود یا زیانی که از سرمایه ‌گذاری وجوه تکافل در فعالیت ‌های اقتصادی می‌شود، منتفع خواهند شد.

    هدف انجمن بیمه اسلامی لندن در حقیقت به حداکثر رساندن پتانسل این بازار است. این انجمن در نظر دارد تا از مشارکت کنندگانی که می خواهند محصولات اسلامی را توسعه دهند، حمایت کند. به همین دلیل مدیران این انجمن در تلاشند تا از اصول اولیه و متداول بهره ببرند. انجمن بیمه اسلامی در لندن (IIAL) تک صدایی را در بازار لندن به وجود می آورد و این تفکر را گسترش می دهد که لندن برای توسعه صنعت بیمه اسلامی جدی است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی