عصر بازار

هشدار به عدم خرید الحاقیه بیمه شخص ثالث

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق تامین خسارت بدنی با اشاره به اینکه در اواخر فروردین ماه سال ۹۵ ماه رجب به عنوان یکی از ماه‌های حرام را در پیش داریم، بر تبعات عدم خرید الحاقیه بیمه نامه شخص ثالث هشدار داد.

هشدار به عدم خرید الحاقیه بیمه شخص ثالث
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، علی جباری با اشاره به ابلاغ نرخ دیه در سال 95 و نرخ نامه جدید حق بیمه شخص ثالث اظهار داشت: با پیگیری و تلاش های وزرای امور اقتصادی و دادگستری نرخ دیه سال آینده زودتر اعلام شد و این فرصتی به صنعت بیمه داد تا بسترهای لازم، برای صدور الحاقیه را پیش بینی و آماده کند.

    مدیرعامل صندوق تامین خسارت بدنی با تاکید بر تبعات عدم خرید الحاقیه، افزود: متاسفانه چنانچه پوشش مناسب در زمان وقوع حادثه نداشته باشیم، مشکلات فراوانی از جمله پرداخت مابه التفاوت دیه توسط مقصر که هزینه های سنگینی را تحمیل می کند، پیش خواهد آمد.

    جباری از عموم بیمه گذاران بیمه شخص ثالث دعوت کرد تا با اخذ پوشش کافی از بروز مشکلات احتمالی پیشگیری کنند و با توجه به اینکه در اواخر فروردین ماه سال 95 ماه رجب به عنوان یکی از ماه های حرام را در پیش داریم، لزوم این امر در حال حاضر بیش از پیش احساس می شود. زیرا مستفاد از ماده 555 قانون مجازات اسلامی هرگاه حادثه رانندگی منجر به فوت در یکی از ماه های حرام «محرم، رجب، ذی القعده و ذی الحجه» رخ دهد؛ علاوه بر دیه نفس، یک سوم دیه نیز به آن افزوده می گردد.

    وی خاطرنشان کرد: بنابراین بیمه گذاران باید توجه داشته باشند از آنجایی که بیمه شخص ثالث و خرید پوشش‌های آن اجباری است، لذا صرف داشتن بیمه نامه فاقد الحاقیه که تا سقف حداقل دیه مرد مسلمان در ماه های حرام باشد؛ رافع مسولیت مقصر در سوانح رانندگی منجر به فوت در ماه حرام نخواهد بود. به عبارت دیگر در صورت عدم تهیه الحاقیه افزایش تعهدات بیمه نامه شخص ثالث، شرکت های بیمه خسارت زیان‌دیدگان را حداکثر تا میزان سقف تعهدات مندرج در بیمه نامه پرداخت می کنند که این مسئله تبعات فراوانی از قبیل زندانی شدن مقصر تازمان پرداخت مابه التفاوت و بحرانی شدن خانواده های درگیر در حادثه را در پی خواهد داشت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو