عصر بازار

چند قلم دارویی مهم تحت پوشش بیمه قرار گرفت

بودجه ۷۲ هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی برای سال ۹۵

عصر اعتبار- ربیعی از تصمیمات مهم شورای عالی بیمه و صندوق های بیمه ای و تامین اجتماعی خبر داد و گفت:داروی رتپلیز و آلتپلیز وکارتریج انسولین های R و N و ۷۰/۳۰ تولید داخل از جمله داروهایی است که تحت پوشش قرار گرفت.

بودجه ۷۲ هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی برای سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از تسنیم، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : در پایان سال 94 دو جلسه خیلی مهم را برگزار کردیم که جلسه شورای عالی صندوق های بیمه ای و تامین اجتماعی و شورای عالی بیمه از جمله این جلسات بود . در این نشستها تصمیمات مهمی گرفته شد.

    وی افزود: در ارتباط با صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر  تصمیم گرفتیم بتوانیم با کاری که روی سقف تعداد انجام دادیم بتوانیم جذب بیشتری از بیمه شدگان را داشته باشیم و خدمات بیشتری را به روستاییان ارایه دهیم . هم اکنون دفترچه بیمه روستاییان  بیش از 4 برابر ارزشمند شده است .

    وی گفت: در حوزه تامین اجتماعی هم مهمترین تصمیمی که که اتخاذ شد تصویب بودجه 72 هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی برای  سال 95 بود. که این رقم قابل توجهی در شرایط اقتصادی کشور است.
    دکتر ربیعی تصریح کرد: خوشبختانه سازمان تامین اجتماعی  تاکنون به همه تعهدات خود بویژه در حوزه مستمری بگیران عمل کرده و توانسته بودجه مورد نیاز خود را در سال 1394 تامین نماید. پیش بینی بودجه 72 هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی نه انبساطی است و نه انقباظی ، بلکه پیش بینی واقع بینانه است تا بتوانیم به تعهدات خود پاسخ دهیم .

    وی افزود : در بخش درمان وخرید خدمت با تفاهم نامه ای که میان بانک مرکزی و وزارت بهداشت امضا کردیم توانستیم عقب ماندگی مربوط به طلب  بیمارستانهای دولتی را تا حدود زیادی جبران کنیم و امروز با امضای این تفاهم نامه در بخش دولتی در سازمان تامین اجتماعی به روز شده ایم . که من در همینجا از جناب آقای دکتر سیف  رییس محترم بانک مرکزی و وزیر محترم بهداشت تشکر می کنم.
    دکتر ربیعی یادآور شد :اگر بیمارستانهای دولتی اسناد خود را ارایه دهند می توانند از طریق بانک رفاه مطالبات خود را دریافت کنند.

    وی افزود : سازمان تامین اجتماعی همچنین در جهت گیری ها به سمت مسایل اجتماعی در حوزه سفر و مسکن روی آورد . در بخش مسکن منتظر بودیم که گشایش های بیشتری در بخش بانکی ایجاد شود. در خصوص مسکن مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی هم برای سال 95  حدود  500 میلیارد تومان بودجه پیش بینی  کردیم که این رقم با وام بانکی خواهد بود .
    وی خاطر نشان کرد: مجموعه این موارد تحول بسیار مهمی بود که با کار کارشناسی و عقلانیت و سخت کوشی صورت گرفت .

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در بخش بیمه سلامت با توجه به اینکه رئیس جمهور محترم تاکید کردند که به هیچ عنوان از خدمات بیمه شدگان جدید کاهش ندهیم.  ما نیز حدود 11 میلیون نفر را بیمه کردیم.

    ربیعی به فرایندی که در خصوص  بیمه شدگان  طی شده اشاره کرد و گفت: بر اساس مطالعات آماری و  نمونه  جامعه آماری که در برخی از استانها گرفته شد و قابل تعمیم به سایر استانها است مشاهده شد که بیش از 90 درصد آنان درآمد کمتر  از یک میلیون تومان داشتند و اساسا" با مفهوم بیمه و دفترچه بیمه هم خیلی آشنا نبودند . اما بر اساس تبلیغاتی که در زمینه بیمه صورت گرفت این افراد برای بیمه شدن مراجعه کرده اند.

    وی افزود: البته پیش بینی ما در این بخش 5 میلون نفر بود که این تعداد  به 10 میلیون نفر رسید. از سوی دیگر  برخی از منابع هدفمندی هم نتوانسته بود محقق شود. بطور کلی سال 94 از نظر اقتصادی سال سختی بود.در  نشست هیات وزیران هم درباره بیمه سلامت  بحث شد که امیدواریم در این یکی دو روز باقیمانده از سال 94 بتوانیم بخشی از بدهی بیمه سلامت را تامین کنیم .  اما برای سال 95 با توجه به منابع موجود در حال تصمیم گیری هستیم که منابع و خرید خدمت را با هم متناسب کنیم.

    وی افزود: باید یادآور شوم که در بخش تامین  اجتماعی خوشبختانه مشکلاتمان حل شده است و در بخش بیمه سلامت هم وضعمان از قبل خیلی بهتر شده است . سطح خدمات اکنون افزایش پیدا کرده و فراگیری و کیفیت خدمات هم گسترش یافته و قابل قیاس با دورانی که نه کیفیتی بود و نه فراگیری و البته بدهی های طولانی بیش از یکسال رخ می داد نیست .سعی می کنیم بدهی ها طولانی نشود . ولی انصاف است که با انصاف درباره بیمه ها صحبت کنیم. بیمه ها کار بسیار بزرگی را با مجاهدت خاموش در جهت مبارزه با فقر درمان انجام دادند.

    وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی به تصمیمات شورای عالی بیمه هم پرداخت و گفت : در جلسه شورای عالی بیمه هم چند تصمیم بسیار خوب گرفته شد که یکی از این تصمیمات در خصوص داروی پیوند اعضا بود. قبلا در دولت دراین باره بحث شده بود که مجددا بار مالی آن بررسی  و تصمیم لازم گرفته شد.

    ربیعی افزود: داروی رتپلیز از جمله داروهایی است که تحت پوشش قرار گرفت . این دارو در بیمارانی که دچار سکته قلبی می شوند کاربرد دارد  و در صورت استفاده در چند ساعت اول بعد از بروز سکته نجات بخش جان بیماران است .  این دارو اولین داروی نسل جدید از داروهای حل کننده لخته خون می باشد که توسط متخصصان  داروسازی کشور تولید می گردد و از امروز با مصوبه شورای عالی بیمه خدمات درمانی کشور تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفت.

    وی خاطر نشان کرد و گفت : داروی دیگر  آلتپلیز  است که تحت پوشش قرار گرفته ،  این دارو در بیمارانی که دچار سکته مغزی می شوند کاربرد دارد و در صورت استفاده در چند ساعت اول بعد از بروز سکته نجات بخش جان بیماران می باشد . تا کنون هیچ دارویی برای این دسته از بیماران در دسترس بیمه شده ها نبود که با این مصوبه بسیاری از بیماران از این دارو منتفع خواهند شد.

    ربیعی افزود : کارتریج انسولین های R و N   و 70/30 تولید داخل با سهم بیمار 10 درصد در شورای عالی بیمه مورد تصویب قرار گرفت.این دارو برای اولین بار در ایران تولید شده و وارد بازار دارویی کشور شده است.  این شکل دارویی در مقایسه با ویال های انسولین بخصوص در اطفال و افراد بالای 60 سال با توجه به سهولت مصرف بسیار مفید می باشد .

    وی گفت: علاوه بر این ریتوکسی مب که  یک داروی تعدیل کننده سیستم ایمنی می باشد و به عنوان ضد سرطان ، درمان پمفیگوس، درمان کمکی در MS ، و بیماران پیوندی کاربرد دارد تحت پوشش قرار گرفته است . داروی سرترالین به عنوان موثرترین داروی درمان افسردگی با توجه به تولید دارو توسط متخصصان داروسازی کشور و  ژل دیلتیازم  نیز تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفت. همچنین خوشحالم بگویم در سال اقتصاد مقاومتی هر چند ماه ، یک داروی جدیدایرانی را که قابل رقابت باشد  را توانستیم به تولید برسانیم .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو