عصر بازار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

تعداد دفترچه‌های بیمه صادر شده برای روستائیان ۴ برابر شد

عصر اعتبار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : در حال حاضر خدمات بیشتری به روستائیان صورت می گیرد و اکنون شمار دفترچه بیمه صادر شده برای این قشر به بیش از چهار برابر رقم اولیه رسیده است.

تعداد دفترچه‌های بیمه صادر شده برای روستائیان ۴ برابر شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از وزارت تعاون، علی ربیعی به برگزاری جلسه «شورای عالی صندوق های بیمه ای و تامین اجتماعی» و «شورای عالی بیمه» اشاره کرد و گفت: در دو نشست مهم پایانی سال 94، تصمیم های مهمی اتخاذ شد.

    وی اضافه کرد: مهمترین تصمیمی که در بخش تامین اجتماعی اتخاذ شد، تصویب بودجه 720 هزار میلیارد ریالی تامین اجتماعی برای سال 95 است که رقم قابل توجهی در شرایط اقتصادی کشور محسوب می شود.
    ربیعی گفت: تصمیم در ارتباط با صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، مربوط به اقدامی بود که روی سقف تعداد انجام شد تا بتوان جذب بیشتری از بیمه شدگان را داشته باشیم و خدمات بیشتری را به روستاییان ارائه دهیم.
    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیرامون تصمیم های مهم شورای عالی بیمه و صندوق های بیمه ای و تامین اجتماعی نیز گفت: داروی «رتپلیز و آلتپلیز» و کارتریج انسولین های «R و N و70.30» تولید داخل از جمله داروهایی است که تحت پوشش قرار گرفت.
    به گفته وی، سازمان تامین اجتماعی تاکنون به همه تعهدات خود بویژه در بخش مستمری بگیران عمل کرده و توانسته بودجه مورد نیاز خود را در سال 1394 تامین کند؛ پیش بینی بودجه 720 هزار میلیارد ریالی تامین اجتماعی، انبساطی و انقباضی نیست، بلکه پیش بینی واقع بینانه است تا بتوان به تعهدات خود پاسخ داد.

    ** به روز شدن در بخش پرداخت بدهی به بیمارستان های تامین اجتماعی


    ربیعی گفت: تفاهم نامه ای در بخش درمان وخرید خدمت بین بانک مرکزی و وزارت بهداشت امضا شد و توانستیم عقب ماندگی مربوط به طلب بیمارستان های دولتی را تا حدود زیادی جبران کنیم و امروز با امضای این تفاهم نامه در بخش دولتی در سازمان تامین اجتماعی به روز شده ایم.
    وی افزود: بیمارستان های دولتی چنانچه اسناد خود را ارائه دهند، می توانند از طریق بانک رفاه مطالبات خود را دریافت کنند.
    این مقام مسئول، پیرامون مسکن مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی نیز گفت: پیش بینی برای سال 95 رقم حدود پنج هزار میلیارد ریال بودجه است که این رقم با وام بانکی محقق خواهد شد.
    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تاکیدات رئیس جمهوری در بخش بیمه سلامت و اینکه «به هیچ عنوان خدمات بیمه شدگان جدید کاهش نیابد» اشاره و یادآورشد: نزدیک به 11 میلیون نفر بیمه شدند.
    ربیعی گفت: براساس مطالعات آماری و نمونه جامعه آماری که در برخی از استان ها گرفته شد و قابل تعمیم به سایر استانهاست، مشاهده شد که بیش از 90 درصد آنان درآمد کمتر از 10 میلیون ریال داشتند و با مفهوم بیمه و دفترچه مربوط به آن آشنایی نداشتند، اما بر اساس تبلیغاتی که در زمینه بیمه صورت گرفت این افراد برای بیمه شدن مراجعه کرده اند.

    ** تحت پوشش بیمه قرار گرفتن داروی پیوند اعضا


    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از تصمیم های شورای عالی بیمه را تامین داروی پیوند اعضا اعلام کرد و افزود: داروی رتپلیز از جمله داروهایی است که تحت پوشش قرار گرفت و این دارو در بیمارانی که دچار سکته قلبی می شوند کاربرد دارد؛ در صورت استفاده در چند ساعت اول بعد از بروز سکته، نجاتبخش جان بیماران است.
    وی یادآورشد: این دارو نخستین داروی نسل جدید برای حل کردن لخته خون است که توسط متخصصان داروسازی کشور تولید می شود و اکنون با مصوبه شورای عالی بیمه خدمات درمانی کشور، تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفت.
    ربیعی خاطرنشان کرد: داروی آلتپلیز نیز از دیگر اقلام تحت پوشش است که مورد مصرف بیماران سکته مغزی قرار دارد و در صورت استفاده در چند ساعت اول بعد از بروز سکته، نجات بخش جان بیماران خواهد شد، اما تاکنون هیچ دارویی برای این دسته از بیماران در دسترس بیمه شده ها نبود که با این مصوبه بسیاری از بیماران از این دارو منتفع خواهند شد.
    ربیعی افزود: کارتریج انسولین های R و N و 70.30 تولید داخل با سهم بیمار 10 درصد در شورای عالی بیمه تصویب شد. این دارو برای نخستین بار در ایران تولید و وارد بازار دارویی کشور شده است؛ این شکل دارویی در مقایسه با ویال های انسولین بخصوص در اطفال و افراد بالای 60 سال با توجه به سهولت مصرف، بسیار مفید است.
    وی گفت: علاوه بر این، «ریتوکسی مب» که یک داروی تعدیل کننده سیستم ایمنی است و به عنوان ضد سرطان، درمان پمفیگوس، درمان کمکی در MS و بیماران پیوندی کاربرد دارد نیز تحت پوشش قرار گرفته است.
    به گفته این مقام مسئول، داروی «سرترالین» به عنوان موثرترین داروی درمان افسردگی با توجه به تولید دارو توسط متخصصان داروسازی کشور و «ژل دیلتیازم» نیز تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفت.
    بر اساس این گزارش، دکتر سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز به تازگی اعلام کرد: دولت تدبیر و امید در سال گذشته هفت هزار و 600 میلیارد ریا از محل هدفمند سازی یارانه ها به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کرد که این موضوع برای نخستین بار اتفاق افتاد و در سه سال پیش از آن 1200 میلیارد ریال به این سازمان پرداخت شده بود.
    نوربخش با بیان اینکه تاکنون توانسته ایم تعهدات سازمان در قبال بیمه شدگان و مستمری بگیران را به موقع انجام دهیم، گفت: به دلیل ایجاد زیرساختها و اعتمادسازی بین جامعه و اطلاع رسانی صحیح و برنامه ریزی های تدبیر شده توانستیم امسال همه تعهدات این سازمان را به موقع انجام دهیم.
    وی تصریح کرد: برنامه و بودجه سال 95 سازمان تامین اجتماعی براساس برنامه راهبردی تدوین و اجرا خواهد شد؛ بررسی ها نشان می دهد 30 درصد هزینه داروها در سازمان تأمین اجتماعی مربوط به 21 قلم داروست.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو