عصر بازار

کاهش نرخ سود بانکی مولد رونق بازار

عصر اعتبار- یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کاهش نرخ سود بانکی اگر در تعامل با تورم باشد باعث می شود تا عرضه کالا و محصولات صورت گیرد و تاثیرات مثبتی را در بازار ایجاد کند.

کاهش نرخ سود بانکی مولد رونق بازار
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، ایرج ندیمی در خصوص کاهش نرخ سود بانکی اظهار داشت: کاهش نرخ سود بانکی اگر در تعامل با تورم باشد باعث می شود تا عرضه کالا و محصولات صورت گیرد و تاثیرات مثبتی را در بازار ایجاد کند.

    وی افزود: کاهش نرخ سود بانکی تأثیرات بسزایی در کاهش هزینه تمام شده تولید دارد و موجب می شود تا تولیدکنندگان با هم به رقابت بپردازند و در نتیجه صادرات افزایش یابد.

    این عضو کمیسیون اقتصادی همچنین تصریح کرد: برخی از بانک ها بر این باورندکه با افزایش نرخ سود بانکی مشتری بیشتری را جذب می کنند در همین راستا وارد مسابقه افزایش نرخ سود با دیگر بانک ها می شوند که متأسفانه این مسئله آثار مخربی بر اقتصاد و تولید می گذارد.

    ندیمی در پایان تأکید کرد: بانک مرکزی باید برای نظارت بر اینگونه نابسامانی های بانکی قاطعانه ورود و در مقابل آن ایستادگی کند تا بتوانیم شاهد بهبود نظام پولی و مالی کشور باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی