عصر بازار

تشریح جزییات وامهای کارآفرینی به مددجویان کمیته امداد

عصر اعتبار- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) ضمن تشریح جزئیات وامهای کارآفرینی به مددجویان این نهاد گفت: برای اشتغال خرد نیز ۲۵ میلیون تومان وام پرداخت می شود.

تشریح جزییات وامهای کارآفرینی به مددجویان کمیته امداد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، محمد امید در خصوص طرح‌های کارآفرینی کمیته امداد گفت: کمیته امداد در راستای توانمندسازی و خودکفایی مددجویان هر ساله طرح‌هایی را اجرا می‌کند به طوری که اشتغال‌های خرد و خانگی و استفاده از وام‌های خودکفایی از جمله این برنامه‌هاست.

    وی با اشاره به اینکه 50 درصد طرح‌های خودکفایی امداد شامل اشتغال‌های خرد و خانگی می‌شود، گفت: مابقی طرح‌ها نیز از طریق وام‌های بانکی برای خودکفایی مددجویان پرداخت می‌شود.

    معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: وام‌های کارآفرینی تا سقف 75 میلیون تومان به مددجویان پرداخت می‌شود و 10 هزار خانوار از طریق دریافت این وام‌ها خودکفا شده‌اند.

    امید با اشاره به اینکه 50 درصد مشاغل خانگی را در کشور کمیته امداد مدیریت می‌کند، گفت: رئیس کمیته امداد عضو رسمی شورای عالی اشتغال است و بر اساس گزارش حوزه بازرسی ریاست جمهوری از 14 استان، مشخص شد که در 6 استان کمیته امداد 87 درصد فعال است و در مجموع طرح‌های اشتغالزایی امداد را این نهاد بیش از 90 درصد مورد تایید قرار داده است.

    به گفته وی، مددجویان طی 4 یا 5 سال پس از اشتغالزایی در مشاغل خرد و خانگی خودکفا و از چرخه امداد خارج می‌شوند.

    امید با تاکید بر اینکه در برنامه ششم جایگاه خوبی برای اشتغال مددجویان امداد در نظر گرفته خواهد شد، گفت: تلاش ما این است که برای اشتغالزایی مددجویان با کمک دولت و مجلس طرح‌ها و وام‌های خوبی را اختصاص دهیم.

    معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: برای اشتغال کوچک و خرد در سال 95 به هر مددجو 25 میلیون تومان تسهیلات داده خواهد شد و بدین منظور 5 هزار میلیارد تومان اختصاص داده خواهد شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی