عصر بازار

پوشش بیمه ای گواهی حلال برای اولین بار در ایران

عصر اعتبار- پوشش بیمه ای گواهی حلال، برای اولین بار در ایران برقرار شد.

پوشش بیمه ای گواهی حلال برای اولین بار در ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از روابط عمومی اتاق ایران محمدرضا کرباسی مدیرکل مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی اتاق های اسلامی، با اشاره به ریسک های تجاری محصولات حلال در بازار کشورهای اسلامی و غیر اسلامی و ضرورت تدوین روشی که بتواند تضمین کننده فعالیت های صادراتی شرکت های صنایع غذایی باشد به معرفی ظرفیت های بیمه ای موسسه جهانی حلال پرداخت.

    وی گفت: با توجه به تعداد بالای شرکت های صادرکننده گواهی حلال در سطح جهان و امکان مرجوع شدن برخی از کالاهای صادراتی دارای گواهی حلال در کشور مقصد، این مرکز با اتکاء به اعتبار بین المللی خود و اینکه محصولات تولیدی بر اساس استانداردهای حلال oic و مراجع مربوط به مصوبات اسمیک 1 و اسمیک 2 صورت می گیرد، امکان بیمه محصولات صادراتی که دارای نشان از این مرکز هستند را فراهم آورده تا در صورت مواجهه با هرگونه مشکل در گمرکات کشورهای مقصد، خسارات احتمالی را جبران نماید. لذا به دنبال تقاضای تعداد کثیری از متقاضیان گواهی حلال این مرکز درخصوص “تامین پوشش بیمه ای مسئولیت مدنی حرفه ای مسئولین فنی موسسه و شرکت های متقاضی گواهی”، موسسه جهانی حلال برای اولین بار در سطح کشور و در سطح جهان اسلام در قالب تفاهم نامه همکاری تسهیلات مناسب بیمه ای را فراهم نموده است.

    وی در پاسخ به تعریف مسئولیت مدنی افزود: بر اساس قانون مسئولیت مدنی، کلیه افراد جامعه اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی در قبال زیان و صدمات وارده به دیگران مسئول می باشند و نسبت به جبران آن باید اقدام نمایند. موضوع بیمه مسئولیت مدنی، تامین و جبران خسارت هایی است که براثر تقصیر و خطا و یا فعالیت مخاطره آمیز بیمه گذار متوجه دیگران می شود. در بیمه مسئولیت مدنی خسارت های مورد پوشش شامل خسارت های بدنی و خسارت های مالی می باشد .

    محمدرضا کرباسی در خصوص مزایای بیمه حلال گفت: بیمه های حلال صادره، دارای اعتبار یک ساله اند و چنانچه شرکت متقاضی بیمه حلال در طول یک سال فعالیت صادراتی خود متضرر شود بیمه گذار متعهد به تامین ضرر به وجود آمده خواهد بود. همچنین بیمه گر در صورت عدم خسارت هر یک از بیمه نامه های صادره خود در طول مدت یک سال، از تخفیفات عدم خسارت برخوردار خواهد شد.

    یکی دیگر از تسهیلات در نظر گرفته شده، حق بیمه مسئولیت کارفرماست که در قبال کارکنان بر اساس پیشنهاد تکمیل شده بیمه گذار با اعمال 40 درصد تخفیف محاسبه می شود.

    همچنین نحوه پرداخت حق بیمه در کلیه موارد بیمه ای 25 درصد به عنوان پیش پرداخت و باقی مانده به صورت ماهیانه خواهد بود.

    وی در پایان به شرکت های تولیدی صنایع غذایی توصیه کرد با بهره گیری از تسهیلات موسسه جهانی حلال در جهت پوشش بیمه ای، واحد های تولیدی تحت پوشش خود را برای استفاده از این فرصت به این مرکز معرفی نمایند.

    این مرکز آمادگی ارائه تسهیلات لازم را به شرکت های صنایع غذایی که از این مرکز گواهی حلال اخذ می کنند، دارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو