عصر بازار

دیدار اعضای اتاق بازرگانی هنگ‌کنگ با مدیرعامل بانک ملی ایران

عصر اعتبار- اندرو ولز مدیر کمیته آسیا و آفریقای اتاق بازرگانی هنگ‌کنگ و تنی چند از اعضای اتاق بازرگانی هنگ‌کنگ و شرکت‌های چندملیتی کشور چین با مدیرعامل بانک ملی ایران دیدار و گفت‌وگو نمودند.

دیدار اعضای اتاق بازرگانی هنگ‌کنگ با مدیرعامل بانک ملی ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکتر همتی در این دیدار ضمن معرفی اجمالی بانک ملی ایران و واحدهای فعال بانک در خارج از کشور، دوره پساتحریم و توافقات صورت‌پذیرفته پس از مذاکرات 1+5 را زمینه‌ساز ایجاد روابط اقتصادی بین دو کشور دانسته و یادآور شد: این بانک در گذشته از طریق شعبه هنگ‌کنگ بانک ملی نقش فعالی در زمینه‌ روابط تجاری بین دو کشور داشته و بانک‌های مستقر در کشور چین، هنگ کنگ و کشورهای غربی نیز می‌بایست در جهت بهبود و روان‌سازی روابط بانکی با بانک‌های ایرانی اقدام نمایند.
    ایشان در ادامه به فعال‌سازی مجدد شعبه هنگ‌کنگ و اخذ مجوزهای مربوطه توسط ملی بانک PLC لندن در آینده نزدیک اشاره نمود.
    اندرو ولز نیز به برنامه‌های توسعه‌ای روابط ایران و چین اشاره داشته و این ملاقات را زمینه‌ساز توسعه فعالیت با بانک ملی در آینده نزدیک برشمرده و اهمیت استراتژیک هنگ‌کنگ در توسعه فعالیت‌های مالی و بازرگانی کشور چین را حائز اهمیت توصیف نمود. وی تأکید نمود حضور شرکت‌هایی با زمینه فعالیت تجاری متعدد در آن کشور و ایجاد زمینه برقراری روابط تجاری ایران محقق نمی‌گردد مگر با کمک روابط بین بانک‌های دو کشور، و احتیاط و عدم برقراری رابطه با بانک‌های ایرانی فاقد دلیل منطقی است و با این موضوع می‌بایست خوش‌بینانه‌تر برخورد نمود.
    در پایان فعالان اقتصادی حاضر در جلسه سوالاتی را مطرح نمودند که مدیرعامل، معاون امور ارزی و بین‌الملل و مسئولین بخش بین‌الملل حاضر در جلسه به سوالات مربوطه پاسخ گفتند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی