عصر بازار

آخرین مهلت خرید الحاقیه بیمه شخص ثالث ۲۱ فروردین ماه+جدول حق بیمه

عصر اعتبار- بیمه گذاران برای خرید الحاقیه بیمه شخص ثالث تا ۲۱ فروردین ماه مهلت دارند.

آخرین مهلت خرید الحاقیه بیمه شخص ثالث ۲۱ فروردین ماه+جدول حق بیمه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، لحظه وقوع تصادف نخستین چیزی که به ذهن راننده ها خطور می کند جبران خسارات مالی حادثه است از این رو یکی از ارکان اصلی پیش از اقدام به رانندگی، بیمه خودرو به خصوص بیمه شخص ثالث است.

    داشتن بیمه نامه شخص ثالث برای دارندگان همه وسایل نقلیه موتوری (اعم از موتورسیکلت، سواری، مسافری و بارکش) اجباری است و هدف از آن، حمایت از اشخاص زیان دیده در حوادث رانندگی است.

    در همین راستا مجلس شورای اسلامی در ماده (16) لایحه اجباری شدن بیمه شخص ثالث مواردی را مشخص کرد که براساس آن بیمه گر مکلف شده بدون اخذ تضمین، خسارت زیان‌دیده را پرداخت نماید و پس از آن می تواند به قائم مقامی زیان‌دیده از طریق مراجع قانونی برای بازیافت تمام یا بخشی از وجوه پرداخت شده به شخصی که موجب خسارت شده است مراجعه کند.

    بنابراین برای حمایت از خسارت دیدگان طبق قانون مسئولان قوه قضائیه هرسال نسبت به افزایش نرخ دیه اقدام می کنند که این امر تغییرات تعهدات بیمه گزار را در پی دارد.

    یکی از دوندگی های اول سال برای رانندگان اقدام برای اخذ الحاقیه ای است که در جهت آسایش آن ها در صورت بروز حادثه در نظر گرفته شده است که صرف وقت برای این امر به آرامش هنگام رانندگی می ارزد.

    مهدی نمن الحسینی مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه بیمه جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص افزایش نرخ دیه و تأثیر آن بر بیمه خودرو گفت: ابتدای هر سال نرخ دیه جدید از سوی قوه قضاییه اعلام می شود، به طوری که نرخ دیه برای سال 1395 در ماه های غیر حرام 190میلیون تومان و در ماه های حرام 253میلیون و 300هزار تومان از سوی این مرجع قضایی اعلام شده است.

    وی در ادامه افزود: بنابر افزایش نرخ دیه، دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی لازم است تا با اضافه کردن الحاقیه سقف تعهدات بیمه خود را از 220میلیون تومان در ماه های حرام به 253 میلیون و 300هزار تومان افزایش دهند که در صورت بروز حادثه و برجای ماندن خسارت جانی، بیمه به طور کامل آن را پوشش دهد.

    نمنالحسینی تاکید کرد: الصاق الحاقیه ها تا 21 فروردین که مصادف با شروع اولین ماه حرام سال است، باید صورت گیرد و برای اخذ آن با توجه به افزایش سقف تعهدات مردم متناسب با آن مبلغ اندکی را به بیمه گذار تحت عنوان حق بیمه پرداخت می کنند.

    وی تصریح کرد: بیمه گذاران طبق قانونی که اخیرا در مجلس تصویب شد موظفند تا هنگام صدور بیمه نامه، بیمه حوادث راننده را نیز از متقاضی دریافت کنند تا در صورت بروز حادثه جانی برای راننده که همان مقصر حادثه به شمار می آیند کمکی به خانواده فرد نمایند.

    زمانی که برای بیمه خودرو با کارگزاری های مختلف تماس حاصل شد متاسفانه با نرخ های متفاوی رو به رو شدیم از این رو علت را از مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه بیمه جمهوری اسلامی ایران جویا شدیم، نمن الحسینی اظهار داشت:  تمدید بیمه برای ماشین های 4 سیلندر به جز پراید، پیکان و سمند 961هزار و 300 تومان بدون در نظر گرفتن مالیات 9 درصد و بیمه حادثه راننده برآورد شده است که با احتساب موارد ذکر شده و همچنین تخفیفاتی که خودرو ها در صورت عدم استفاده از بیمه شامل حالشان می شود عامل اصلی تفاوت قیمت های ارائه شده از سوی کارگزاران بیمه است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو