عصر بازار

حل مشکل بیمه رانندگان تاکسی پایتخت از شنبه

عصر اعتبار- مشکل دفترچه بیمه بخشی از رانندگان تاکسی که به دلیل عدم پرداخت حق بیمه از سوی تعاونی تاکسیرانی بی اعتبار شده بود از شنبه رفع می شود.

حل مشکل بیمه رانندگان تاکسی پایتخت از شنبه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، مشکل بیمه 28 هزار راننده تاکسی از ابتدای هفته آینده حل می شود. ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه شرکت تعاونی تاکسیرانی در اوایل انقلاب تاسیس شد و خدماتی مانند تعاونی مسکن، درمانگاه، تعمیرگاه و غیره برای رانندگان تاکسی که عضو آن بودند، ایجاد کرد، به مهر گفت: بخشی از خدمات این تعاونی با نگاه درآمدزایی و بخشی برای رفاه رانندگان تاکسی بود.

    وی در خصوص مشکل بیمه رانندگان تاکسی گفت: در دی ماه حدود 20 روز، دولت سهم خود را در خصوص بیمه دارندگان تاکسی پرداخت نکرد که در این مدت مسئولان این شرکت تعاونی از پرداخت هزینه بیمه تامین اجتماعی رانندگان تاکسی که عضو این تعاونی هستند خودداری کرد و برای مدتی این پول ها در حساب مدیران این شرکت رسوب پیدا کرد. در این میان سازمان تامین اجتماعی نیز به دلیل آنکه سه ماه حق بیمه رانندگان تاکسی پرداخت نشده بود، یکطرفه کدهای بیمه ای رانندگان تاکسی را از سیستم خود حذف کرد و رانندگانی که به بیمارستان یا مراکز درمانی مراجعه می کردند، با دفترچه بیمه های فاقد اعتبار روبرو بودند.

    قناعتی با بیان اینکه زمانی که مدیران تعاونی رانندگان تاکسی تصمیم گرفت این پول ها را به تامین اجتماعی پس دهد، دیگر تامین اجتماعی حاضر به پذیرش این پولها نبود، گفت: متاسفانه در حال حاضر مدیران این تعاونی متواری هستند اما به گفته مدیرعامل سازمان تاکسیرانی مشکل رانندگان تاکسی از روز شنبه حل خواهد شد.

    وی با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی باید بر تعاونی ها و شرکتهای بخش خصوصی نظارت بیشتری داشته باشد، گفت: رانندگان تاکسی به اعتبار نام تاکسیرانی در کنار این تعاونی عضو آن شدند. بنابراین لازم بود سازمان تاکسیرانی نظارت بیشتری بر عملکرد آن داشته باشد.

    همچنین میثم مظفر، رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران هم در این رابطه گفت: همه رانندگان تاکسی از شنبه هفته آینده با مراجعه به دفاتر سازمان تامین اجتماعی و عقد قرارداد انفرادی از خدمات بیمه ای تامین اجتماعی بهره مند می شوند.

    وی افزود: دلیل بی اعتبار شدن دفترچه بیمه رانندگان تاکسی از ابتدای فروردین امسال اختلاف حساب مالی شرکت تعاونی تاکسیرانی با سازمان تامین اجتماعی است.

    وی اضافه کرد: از اردیبهشت سال 94 دولت یارانه بیمه تاکسیرانان را قطع و این یارانه را در دی همان سال پرداخت کرد و بر این اساس اختلاف مالی میان شرکت تعاونی تاکسیرانی و تامین اجتماعی ایجاد شد و سازمان تامین اجتماعی دفترچه 28 هزار راننده تاکسی را بی اعتبار اعلام کرد.

    مظفر گفت: در سال 86 بر اساس توافقنامه سازمان تامین اجتماعی با وزیر تعاون وقت اختیار بیمه تامین اجتماعی از طرف دولت به شرکت های تعاونی واگذار شد.

    رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران افزود: رانندگان تاکسی مبلغ بیمه را در سه ماه انتهایی سال گذشته به حساب شرکت تعاونی تاکسیرانی واریز کردند و این شرکت به دلیل اختلاف حساب با سازمان تامین اجتماعی مبلغ بیمه را به این سازمان نمی دهد.

    وی اضافه کرد: رانندگان تاکسی برای معتبر شدن دوباره دفترچه های بیمه خود باید حق بیمه اسفند و فروردین را به حساب تامین اجتماعی واریز کنند.

    مظفر گفت: اموال شرکت تعاونی تاکسیرانی با ورود معاون دادستان تهران و دادسرای ناحیه هفت شناسایی شده است و در صورت لزوم مبلغ بیمه رانندگان تاکسی از آن کم و در سابقه بیمه تاکسیرانان لحاظ می شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی