عصر بازار

افزایش سرمایه شرکت های بیمه ای

ورود ۳شرکت بیمه ای جدید تایید شد

عصر اعتبار- معاون بیمه مرکزی از رشد ۱۲ درصدی حق بیمه های تولیدی خبر داد و گفت: اعضای جدید هیات مدیره بیمه ایران هیچ گونه تایید صلاحیتی از سوی بیمه مرکزی، انتصاب شده‌اند.

ورود ۳شرکت بیمه ای جدید تایید شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، رحیم مصدق - معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی- در جمع خبرنگاران به عملکرد بیمه مرکزی اشاره و اظهار کرد: در 11 ماهه سال گذشته بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان حق بیمه تولید شده که رشد 12 درصدی داشته است و در این مدت 22 میلیون و 290 هزار فقره خسارت پرداخت شده است.

    وی پیش بینی کرد که آمار حق بیمه تولیدی سال گذشته با رقم 23 هزار میلیارد تومان بسته شود و صنعت بیمه در سال گذشته با نرخ رشد 12 درصدی پرونده های سال را ببندد.

    سه شرکت جدید بیمه ای در راه است

    مصدق از ورود سه شرکت جدید بیمه ای در سال جدید خبر داد و گفت: بیمه تجارت نو که با مجوز بیمه مرکزی به ثبت رسیده در مرحله تائید صلاحیت مدیران فنی قرار دارد و به زودی پروانه فعالیت این شرکت صادرمی شود.

    وی اضافه کرد: علاوه بر این بیمه خاورمیانه که تنها بیمه تخصصی کشور در زمینه عمر است پذیره نویسی کرده و بعد از کنترل های مبارزه با پولشویی مجوز ثبت برای آن صادر می شود.

    به گفته مصدق، شرکت بیمه حکمت صبا نیز در مرحله پذیره نویسی قرار داشته و در سال جاری پروانه فعالیت دریافت می کند.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا اعضای جدید هیات مدیره بیمه ایران تائیدیه صلاحیت بیمه مرکزی را دریافت کرده اند؟ گفت: تا کنون مکاتبه ای از سوی بیمه ایران در این خصوص با بیمه مرکزی صورت نگرفته و هیچ گونه تائیدیه صلاحیتی برای اعضای جدید هیات مدیره بیمه ایران صادر نشده است.

    معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در ادامه با بیان اینکه برنامه پنجم یک سال دیگر تمدید شده است، گفت: برخی مواد این برنامه مرتبط با صنعت بیمه است لذا موضوعی که باید در خصوص آن برنامه ریزی صورت گیرد، سهم اتکایی اجباری بنابر مصوبه هیات دولت تا پایان سال گذشته است که براساس این مصوبه در بیمه های زندگی 25 درصد و در غیر زندگی 15 درصد بود.

    به گفته وی، با توجه به تمدید برنامه پنجم و با توجه به اینکه براساس مصوبه هیات وزیران موضوع فقط تا پایان سال گذشته تعیین تکلیف شده بود بیمه مرکزی موارد مربوط به اتکایی اجباری را در هیات عامل مطرح کرد و مقرر شد فعلا برای سال جاری وضعیت طبق منوال سال 1394 باشد و در صورت لازم مجوز های مربوطه از هیات وزیران اخذ شود.

    افزایش سرمایه شرکت های بیمه

    معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی همچنین در خصوص وضعیت افزایش سرمایه شرکت های بیمه نیز گفت: سندیکای بیمه گران در سال گذشته نامه ای را به بیمه مرکزی در خصوص شرکت هایی که نتوانسته اند سرمایه خود را به نصاب هیات وزیران برسانند ارائه کرد و بیمه مرکزی مجوزی را از وزارت اقتصاد و دولت برای این شرکت ها با توجه به توانگری مالی و برنامه های آتی دریافت کند تا حداکثر این شرکت ها تا 4سال دیگر برای افزایش سرمایه مجوزها داشته باشند که این موضوع نیز در هیات عامل بیمه مرکزی به تصویب رسید و با مهلت چهار ساله مورد موافقت قرار گرفت و به زودی این پیشنهاد به دولت ارائه خواهد شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو