عصر بازار

مزایای قانون بیمه شخص ثالث

عصر اعتبار- برابری خسارت پرداختی از سوی بیمه برای زن و مرد در حوادث رانندگی نیز در این قانون پیش‌بینی شده که به تایید شورای نگهبان نیز رسیده است.

مزایای قانون بیمه شخص ثالث
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از میزان، محمد علی اسفنانی، با اشاره به ضرورت تصویب قانون بیمه شخص ثالث اظهار کرد: در این قانون سازوکارهایی جدید برای ارائه خسارات وارد شده به شخص ثالث تعبیه شده که از جامعیت بیشتری نسبت به قانون پیشین برخوردار است.

    وی ادامه داد: با توجه به اینکه سیاست و اولویت دستگاه قضا مبنی بر کاهش جمعیت کیفری است، تصویب این قانون می‌تواند از افزایش ورود زندانیان تصادفات و حبس آنها جلوگیری کند.

    اسفنانی تصریح کرد: در تبصره الحاقی ماده 55 لایحه بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث ذکر شده که شرط گذراندن کارت پایان خدمت سربازی و معافیت برای اخذ گواهینامه الزامی نیست، بنابراین با برداشته شدن شرط بیمه و گواهینامه از گذراندن دوره سربازی همه کسانی که سربازی نرفته‌اند گواهینامه می‌گیرند که این ماده به تایید شورای نگهبان رسید.

    سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: برابری خسارت پرداختی از سوی بیمه برای زن و مرد در حوادث رانندگی نیز در این قانون پیش‌بینی شده که به تایید شورای نگهبان نیز رسیده است.

    اسفنانی در پایان گفت: مشخص شدن ضوابط دریافت خسارت بیمه شخص ثالث از چند صندوق بیمه ای و منابع مالی صندوق تامین خسارت‌های بدنی، حذف الحاقیه از موارد دیگری است که در این قانون به آن پرداخته شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی