عصر بازار

رییس اتاق بازرگانی تهران:

رفع مشکلات بانکی ایران و روسیه در مرحله اقدام است

عصر اعتبار- رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: اقداماتی میان ایران و روسیه صورت گرفته و در حال انجام است تا مشکلات بانکی موجود میان دو کشور و مشکل کاهش نرخ روبل را به نحوی مرتفع کنیم.

رفع مشکلات بانکی ایران و روسیه در مرحله اقدام است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، مسعود خوانساری امروز در حاشیه همایش توسعه همکاری تجاری ایران و روسیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هیئتی که امروز از روسیه به اتاق بازرگانی ایران آمده است از ایالت اورال روسیه هستند که این ایالت بعد از مسکو و سن‌پترزبورگ سومین ایالت بزرگ روسیه به حساب می‌آید و سرپرستی آن برعهده اورلو وزیر سرمایه‌گذاری و توسعه این ایالت است.

    وی افزود: حجم روابط ایران و روسیه در سال 88 یک میلیارد و 200 میلیون دلار بود که اکنون کاهش یافته است اما امیدواریم با برداشته‌شدن تحریم‌ها بتوانیم حجم تجارت خود را با روسیه افزایش دهیم.

    رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به مشکلات پیش روی تجارت ایران و روسیه ادامه داد: باتوجه به اینکه قیمت روبل روز به روز افت می‌کند مشکلاتی برای افزایش همکاریها میان ایران و روسیه وجود دارد و باعث می‌شود که تجار ما نتوانند محصولات خود را به این کشور صادر کنند.

    خوانساری تصریح کرد: اقداماتی میان ایران و روسیه صورت گرفته و در حال انجام است تا مشکلات بانکی موجود میان دو کشور و مشکل کاهش نرخ روبل را به نحوی مرتفع کنیم.

    وی افزود: ایالت اورال روسیه بیشتر در زمینه صنعتی فعال بوده که ما می‌توانیم در این ارتباط نیز همکاریهایی با آنها داشته باشد.

    رئیس اتاق بازرگانی تهران همچنین در پاسخ به این سوال تسنیم که چه تمهیداتی برای کاهش تعرفه‌های صادراتی محصولات ایران به روسیه انجام شده است، گفت: در این زمینه امروز صحبتی نشد.

    خوانساری همچنین در نشست دو جانبه فعالین اقتصادی ایران و روسیه در ارتباط با مسائل بانکی گفت: حجم مبادلات ایران و روسیه پایین آمده است که برای بالا رفتن آن ما آمادگی داریم که روابط بانکی دو کشور را توسعه دهیم تا تجار بتوانند ال‌سی باز کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.ر

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو